۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 80295143
T T
۰ نفر
ايستگاههاي جديد سازمان آتش نشاني زنجان در آينده نزديك افتتاح مي شوند

زنجان - مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني زنجان گفت: ايستگاه هاي جديد احداث آتش نشاني زنجان در آينده بسيار نزديك به مرحله افتتاح و بهره برداري مي رسند.

حمید رضا یاختی فرد روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو ایستگاه جدید در كوی الهیه و اندیشه در حال احدث است و تاكنون برای هریك از آنها 67 میلیارد ریال هزینه صرف شده و برای تكمیل این ایستگاه ها در مجموع به یك میلیارد و 200 تا یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز می باشد.

وی با بیان اینكه تلاش می شود این دو پروژه جدید در هفتم مهرماه 'روز ملی ایمنی و آتش نشانی' افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند اظهارداشت: ایستگاه آتش نشانی كوی اندیشه با دو هزار و 200 مترمربع و ایستگاه كوی الهیه نیز با یك هزار و 200 مترمربع وسعت و هر یك با زیربنای 630 مترمربع در دست احداث هستند كه با بهره برداری از آنها مطمئنا زمان رسیدن نیروی عملیاتی آتش نشانی زنجان به محل حادثه تقلیل چشمگیری خواهد یافت.

یاختی فرد گفت: جانمایی و طرح مطالعاتی دو ایستگاه آتش نشانی دیگر نیز در شهرك گلشهر كاظمیه و در بافت فرسوده ی محور شهید دلجویی و داودقلی زنجان ، صورت گرفته است.

وی افزود: امسال مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان زنجان برای ساخت این دو ایستگاه در نظر گرفته شده كه همزمان با هفتم مهر 'روز ملی ایمنی و آتش نشانی' كلنگ زنی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زنجان اظهار داشت: در زمان حاضر شهر زنجان دارای چهار ایستگاه آتش نشانی می باشد كه با افزایش آنها به هشت ایستگاه قطعا ارایه خدمات نیز در سریعترین زمان و به بهترین شكل و نحوه ممكن صورت خواهد گرفت.

یاختی فرد گفت: تا سال 85 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زنجان از وجود 13 دستگاه خودرو اطفا حریق 'پیشرو ، نیمه سنگین و سنگین' بهره مند بود كه در نیمه دوم با تلاش ها و پی گیری های مجدانه سازمان تعداد آنها به 26 دستگاه رسیده است.

وی یادآور شد: تهیه و تامین ست امداد و نجات اعم از قیچی های هیدرولیكی و جك های بادی ، لوازم غواصی و تشك نجات در مجموع با اعتبار 850 میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان ، شهرداری و سازمان آتش نشانی زنجان و خرید شش دستگاه موتورسیكلت تریل پیشرو از دیگر فعالیتهای این سازمان برای ارایه خدمات بهینه و هرچه مطلوب تر در هنگام وقوع حوادث است.

یاختی فرد از آغاز عملیات اجرایی ایجاد یك واحد ساختمان اداری كه دارای فروشگاه خاموش كننده های دستی و شارژ كپسول و همچین فروش دیگر تجهیزات آتش نشانی است خبر داد و گفت: این ساختمان در ایستگاه شماره یك و با برآورد اعتبار دو میلیارد و 500 تا دو میلیارد و 800 میلیون ریال در حال احداث است و هم اكنون از پیشرفت فیزیكی 40 درصدی برخوردار است.

وی ، نیروی انسانی مجرب و توانمند را مهم ترین سرمایه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دانست و تصریح كرد: مجوز بكارگیری 25 نیروی عملیاتی جدید آتش نشان اخذ شده كه برای جذب آنان آزمون به عمل آمده و پس از طی مراحل اداری نسبت به جذب آنان اقدام خواهد شد.

یاختی فرد گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تلاش می شود با تقویت شبكه رادیویی ، شهر زنجان تا شعاع 35 تا 40 كیلومتری تحت پوشش سازمان آتش نشانی زنجان قرار گیرد.

597/522