۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 80296494
T T
۰ نفر
بيشترين جرايم غير عمد، مربوط به عدم پرداخت مهريه است

قزوين - مدير عامل ستاد مردمي ديه استان قزوين گفت: بيشترين جرايم غيرعمد در زندانهاي اين استان مربوط به عدم پرداخت مهريه است.

'محمد آبفروش' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متاسفانه پرداخت مهریه و نفقه بالاترین آمار جرایم غیرعمد استان را به خود اختصاص داده كه برای كاهش جمعیت كیفری این دسته از محبوسین نیازمند فرهنگ سازی و اصلاح قوانین در كشور هستیم.

وی اظهار داشت: حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد كار بسیار با ارزشی است اگرچه شاید سایر زندانیان نیز به همكاری و كمك نیاز دارند.

به گفته این مسوول انفاق، بخشش، دستگیری از مستمندان، نیازمندان، زندانیان، فقرا و گرفتاران دستور و سفارش اسلام است و همه ما وسیله امتحان الهی هستیم و باید مواظب باشیم كه در این امتحانات پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

آبفروش بیان كرد: باید با فرهنگ سازی دایره مشاركت افراد در كمك به زندانیان جرایم غیر عمد گسترش یابد.

وی اضافه كرد: زندانیان مشمول جرایم غیرعمد ناخواسته گرفتار شده اند و كمك به برگشت آنان به كانون خانواده افزون به كمك به اداره زندانها باعث جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه نیز خواهد شد.

به گفته وی تلاش ستاد دیه استان قزوین این است كه با كمك و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد زمینه بازگشت افراد را به جامعه فراهم كند.

مدیر عامل ستاد دیه استان قزوین با بیان اینكه ستاد دیه ظرفیتی مهم در حوزه اجتماعی است، گفت:برخی از افراد شریف و آبرومند جامعه به لحاظ بدهی ناخواسته در زندان‌ها به سر می‌برند، اما این موضوع به معنای آن نیست كه این افراد بز‌هكار باشند بلكه بدهكارند و توان پرداخت بدهی ندارند.

آبفروش تاكید كرد: ازسال گذشته تاكنون 470 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با تسویه مبلغی افزون بر 160 میلیارد ریال از زندان آزاد شده اند.

به گفته وی در حین برگزاری دو جشن گلریزان در این استان 10 میلیارد ریال توسط خیرین قزوینی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شد و سیستم قضایی استان نهایت همكاری را با ستاد مردمی دیه مبذول داشته و فرایند آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد را به حداقل ممكن رسانده است.

7390/616