۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۲۷
کد خبر: 80304225
T T
۰ نفر
كارنامه وزارت ارشاد در دولت دهم درخشان است

تهران - عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كارنامه درخشان و عملكرد موفقي در دولت دهم ارايه كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین 'نصرالله پژمان فر' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: پیشتر در گفت وگو با برخی منابع خبری به صراحت اعلام كردم، وزارت ارشاد در دوره اصلاحات و سازندگی بویژه در بحث سینما، كارنامه موفق و مطلوبی نداشته اما این منابع چنین اظهاراتی را به وزارت ارشاد كنونی ربط دادند در صورتیكه واقعیت این نبود.

وی ادامه داد: معتقدم سینما هنری است كه می توان بوسیله آن پیام را به مخاطبان انتقال داد و نباید برای برای پركردن وقت مخاطبان به لاابالی دامن بزند.

رییس كارگروه هنر و رسانه كمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: انقلاب اسلامی یك جریان فكری را در دنیا بنیان گذاشت تا افرادی كه بدنبال اندیشه ای فارغ از تفكر غرب و شرق بودند را جذب خود كند. بنابراین یكی از ابزارهایی تحقق بیشتر این امر، بهره گیری از هنر هفتم یا سینما است.

پژمان فر افزود: پیشتر و بویژه در دوره اصلاحات و سازندگی، سینما نتوانست جایگاه خود را بیابد و به عنوان یك ابزار خدمتگزار، در جهت توسعه باورهای دینی و رفع مشكلات اجتماعی، سیاسی و اعتقادی مردم نقش آفرینی كند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت سینما همچنین در این دوران نتوانست یك چشم انداز روشن و مشخصی را ترسیم كرده و به آن سمت حركت كند.

وی افزود: باید اضافه كرد كه وزارت ارشاد در دوران اصلاحات و سازندگی نتوانست یك رویكرد آرمانی داشته باشد و با حداقل ها، فرصتی را برای توسعه باورهای انقلاب اسلامی و دینی فراهم كند.

پژمان فر همچنین تاكید كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم به مدد فعالیت نیروهای انقلابی، پرتلاش، دلسوز و متعهد و فعال كه با روحیه جهادی و تلاشی مضاعف باعث توسعه كمی و كیفی شاخص ها در حوزه فرهنگ و هنر شده، مدیریت می شود.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اكنون دارای رویكرد جدی و جدید در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر بویژه سینما است و اهتمام ویژه ای به این مساله دارد.



** شاخص های كمی و كیفی وزارت ارشاد ارتقا یافته است

رییس كار گروه هنر و رسانه كمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وزارت ارشاد از جمله دستگاه های اجرایی است كه طی سال های گذشته با اولویت‌ بندی وظایف و تكالیف خود، در راستای تحقق خدمت ‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و اهتمام به فرهنگ و هنر جامعه، موفق شده شاخص‌های كمی و كیفی خود را به شكل چشمگیری ارتقا دهد.

پژمان فر تاكید كرد: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یكی از موفق ترین وزرای ارشاد طی چند سال اخیر بوده كه با سخت كوشی، پیگیری جدی، فعالانه و تلاش مضاعف، جایگاه این وزارتخانه را ارتقا داده و اكنون رشد كمی و كیفی و ارتقای چشمگیر شاخص های فرهنگی و هنری را در عرصه های مختلف در این وزارتخانه شاهد هستیم.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه دارم بعنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی، از تلاش ها و اقدامات موثر و مفید سیدمحمد حسینی وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی و تیم همكار و همراه وی قدردانی كنم.

به گفته وی، البته نقاط ضعف و كمبودهایی نیز در این میان بوده اما رویكرد دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگ و هنر كشور مثبت و درخشان ارزیابی می شود و امید است با تلاش، درایت و پیگیری مجدانه وزیر ارشاد، گام های بلندی برای رسیدن به مطلوب ها در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در كشور و سطح بین المللی برداشته شود.

پژمان فر ابراز امیدواری كرد، مجلس شورای اسلامی بعنوان یك مجموعه نظارتی كه جایگاه آن در قانون دقیقا روشن شده، در حوزه اجرا نیز نقش آفرینی شایسته و موثر در حوزه فرهنگ و هنر كشور ایفا كند.

فراهنگ ** 1355 ** 1071
۰ نفر