۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80318323
T T
۰ نفر

حدود دو هزار تعاوني در استان كردستان فعاليت دارند

۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80318323
حدود دو هزار تعاوني در استان كردستان فعاليت دارند

سنندج - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كردستان گفت: در حال حاضر هزار و 957 تعاوني با اشتغالزايي 17 هزار و 330 نفر در استان فعاليت مي كنند كه اين رقم نسبت به سال 84 حدود 140درصد رشد نشان مي دهد.

مهندس رامین اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه پیش از سال 84، 153 هزار نفر عضو تعاونی های كردستان بودند اظهار كرد: در حال حاضر 720 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند.

وی در زمینه روابط كار نیز گفت: در حال حاضر 167 شورای سازش، 90 تشكل كارگری و كارفرمایی، 26 نمایندگی كارگری، 32 انجمن صنفی كارفرمایی، 12 انجمن صنفی كارگری، 15 شورای اسلامی كار و یك كانون به نام كانون هماهنگی شورای های اسلامی كار در استان فعالیت دارند.

وی اولویت اصلی این اداره كل را در حوزه روابط كار، رسیدگی سریع به شكایت های كارگری و كارفرمایی با محوریت دستیابی به سازش بین طرفین دعوا عنوان كرد.

مهندس اسدی ادامه داد: در حال حاضر 20 بازرس كار بعنوان رابط قوه قضائیه بصورت شبانه روزی از كارگاه های مشمول قانون كار بازرسی می كنند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كردستان با بیان اینكه با بازرسی های دوره ای، از میزان وقوع حوادث ناگوار كاری در محیط های كارگری كاسته شده است در ارتباط با كار شایسته گفت: همایش فرهنگ كار شایسته و راهكارهای افزایش بهره وری و آموزش برای كارگران برگزار می شود.

مهندس اسدی افزود: فرهنگ كار شایسته اگر بدرستی در جامعه محقق گردد، امنیت شغلی و توسعه پایدار برای كارگران و كشور به همراه خواهد داشت و به دنبال آن هم كارگر و هم كارفرما از نتیجه كار خود بهره مند می گردند.

وی ادامه داد: تحقق فرهنگ كار شایسته از قاچاق كالاهای خارجی و از بین رفتن فرصت های شغلی در جامعه جلوگیری می كند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كردستان همه این تلاش را در راستای محقق شدن اهداف اقتصادی و تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی بیان كرد.

وی یاد آور شد: در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، با برنامه ریزی منسجم، اهداف و برنامه های دولت در حوزه های مربوط به اشتغال و تعاون عملیاتی شده است.

وی ابراز امیدواری كرد: با همكاری و تعامل مسئولان ذیربط خدمات قابل توجهی به مردم استان ارائه گردد.ك/3

7352/533