۲۵ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۵۵
کد خبر: 80322810
T T
۰ نفر
فيلم سازان جوان نيشابور در نخستين جشنواره ملي فيلم اولي ها حضوردارند

نيشابور - مسوول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: پنج فيلم كوتاه مستند و داستاني فيلم سازان جوان اين شهرستان موفق به حضور در نخستين جشنواره ملي فيلم اولي ها شده است.

غلامرضا سلامتی روز شنبه افزود: فیلم های 'انتهای كوچه' به كارگردانی هاشم كرانی، 'امروز بهار است ولی' به كارگردانی سحر كاهانی، 'پایان فصل سرد' به كارگردانی سحر دولت آبادی، 'اغوا' به كارگردانی روح الله حسینی و 'سی تی اسكن' به كارگردانی امید مظلومی از نیشابور در جشنواره مزبور اكران می شود.

وی اظهارداشت: تمام مراحل نویسندگی، كارگردانی، تصویربرداری و تدوین فیلم های مزبور را هنرجویان نیشابور با مشاوره مدرسین این شهرستان انجام داده اند كه این نقطه عطف در كارنامه فیلم سازی انجمن سینمای جوانان نیشابور می باشد.

او گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با هدف توجه و لزوم بسترسازی و كشف استعدادهای جدید و تداوم فرآیند آموزش و ایجاد انگیزه در بین جوانان و علاقه مندان، نخستین جشنواره فیلم اولی های انجمن سینمای جوانان ایران را در تهران برگزار می كند.

وی با بیان اینكه این جشنواره در دو بخش مستند و داستانی برگزار می شود اظهار داشت: در پی فراخوان این جشنواره 1521 اثر به دبیرخانه ارسال شده كه هیئت داوران ، 226 اثر را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب كرده است.

وی افزود: برگزاری سه كارگاه آموزشی تخصصی در بخش های تصویربرداری، فیلم نامه و ایده و فرهنگ سازی به همراه قدردانی از 33 استاد نمونه انجمن های سینمای جوان كشور از دیگر بخش های این جشنواره است.

سلامتی گفت: پس از بازبینی آثار رسیده به جشنواره، نفرات اول تا پنجم در دو بخش داستانی و مستند انتخاب و جایزه نقدی به آنان اهدا می شود./1

514 /664