۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 80324722
T T
۰ نفر
نمايشگاه توانمندي هاي دفاع مقدس لرستان برپا مي شود

خرم آباد - معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از برپايي نمايشگاه توانمندي هاي دفاع مقدس استان به مناسبت فرارسيدن هفته دفاع مقدس در منطقه زيباكنار شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'علی حسین پازدار' روز یكشنبه در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس لرستان افزود: سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) برنامه های فرهنگی متنوعی را در این هفته دارد كه از جمله آن می توان به برگزاری این نمایشگاه با همكاری سپاه پاسداران ، بسیج، ارتش و برخی نهادهای استان اشاره كرد.

وی اظهار داشت: همچنین بازسازی عملیات بیت المقدس چهار، نمایش رزمی و فرهنگی مردان آسمانی و برگزاری مسابقات ورزشی باستانی و كشتی بومی و محلی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان است.

وی برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریورماه و مراسم صبحگاه مشترك نیروهای مسلح و میثاق با شهدا در روز اول مهرماه را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان عنوان كرد و افزود: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی مهندسان بسیجی و مسابقه تیراندازی مدیران دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع)است.

سرهنگ پازدار افزود: همچنین راویان دفاع مقدس به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با دستاوردهای این دوران ، با همكاری دانشگاه ها و آموزش و پرورش وقایع دوران دفاع مقدس را روایت می كنند.

وی برگزاری همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس با همكاری بسیج خواهران، دیدار با خانواده شهدای زن، اعزام تیم های درمانی و امدادی به مناطق محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی در كوهدشت را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان بیان كرد.

وی تصریح كرد: همچنین ارتش جمهوری اسلامی برنامه هایی ازجمله غبارروبی گلزار شهدا، شركت در نمازجمعه، تجلیل از شهدا و جانبازان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، شركت در مراسم رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و به نمایش گذاشتن توانمندی های نظامی ارتش در محل مصلی الغدیر خرم آباد را همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا می كند.

7268/1625/630