۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۱۲
کد خبر: 80325455
T T
۰ نفر
قنات قصبه مهمترين فرصت سرمايه گذاري گناباد است

گناباد- مسوول املاك شهرداري گناباد گفت: اين شهرستان، داراي عميق ترين قنات جهان است كه اين مكان تاريخي، اكنون مهمترين و بزرگترين فرصت سرمايه گذاري اين شهر در حوزه گردشگري است.

'علی اكبر بهزادیان' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این طرح، شهرداری گناباد دو طرح دیگر نیز كه در مجموع به 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد برای عرضه به سرمایه گذاران آماده كرده است.

وی گفت:یكی از این طرحها احداث مجتمع تجاری و پاركینگ طبقاتی در مركز شهر گناباد است كه بدین منظور هم اكنون چهار منطقه شناسایی شده است.

او افزود:احداث مرحله نخست سایت انتقال صنوف خدماتی (مشاغل مزاحم سطح شهر) به خارج از شهر و ابتدای جاده گناباد، بجستان طرح دیگر آماده شده برای عرضه به سرمایه گذاران است.

وی گفت:هم اكنون، وضعیت این دو طرح در مرحله مطالعات قرار دارد و برای هر كدام مبلغ كلی 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

او تاكید كرد: سهم آورده شهرداری گناباد در این طرحها، واگذاری زمین و صدور مجوز و پروانه ساخت است و شهرداری سرمایه گذاری در این طرحها را تضمین می كند.

مسوول املاك شهرداری گناباد اظهار داشت: گناباد در مسیر محور مواصلاتی مركز و جنوب كشور و به ویژه در مسیر تردد زائران حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد مقدس قرار دارد بنابراین اجرای طرح هایی برای جذب توریست و گردشگر در این شهر در اولویت قرار گرفته است.

بهزادیان گفت: طرحهای شهرداری گناباد برای جلب مشاركت سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده شده و مجوزهای لازم از دستگاههای ذی ربط نیز اخذ شده است لذا اگر سرمایه گذاری برای مشاركت در این زمینه باشد به سرعت می تواند فعالیت خود را آغاز كند.

وی افزود: یكی از مهمترین دغدغه های شهرداری گناباد برای عدم اجرای این طرحها، كمبود منابع مالی است لذا تلاش می كنیم از پتانسیل بخش خصوصی برای مشاركت در این عرصه به خوبی بهره مند شویم.

او از مسوولان خواست از شهرداریها و مدیریت شهری حمایت بیشتری كنند تا آنان بتوانند با اجرای طرح های عمرانی و خدماتی رضایت مردم را فراهم كنند.

/ 1922/659