۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80327045
T T
۰ نفر
جشن هاي مردمي دهه كرامت در 100 مسجد استان كرمان برگزار مي شود

مسوول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان كرمان گفت: جشن هاي مردمي دهه كرامت از ميلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در 100 مسجد استان كرمان برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'مهدی رضایی' روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های دهه كرامت در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این ایام جشن های مردمی با اجرای خود مردم و نظارت كانون های فرهنگی و هنری مساجد در امامزادگان و بقاع متبركه نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال در دهه كرامت با عنوان ' اهل بیت، احیاگر كرامت و خودباوری اسلامی' ادامه داد: نمایشگاه فرهنگ و هنر رضوی نیز در هفت بخش در سایر مساجد استان كرمان نیز در دهه كرامت برپا خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی، بیان كرد: همچنین نمایشگاه ' تا آسمان' از آستان قدس رضوی به كرمان می آید و در سطح مساجد نیز گشایش می یابد.

وی با اشاره به اینكه چند برنامه دیگر در این مدت با حضور خادمان امام رضا (ع) خواهیم داشت، گفت: این خادمان با حضور در كرمان به بیمارستان ها، سرای سالمندان، مدارس، در بین طلاب و روحانیون و مساجد سركشی و هدایای ویژه خود را به آنها تقدیم می كنند.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان كرمان، خاطرنشان كرد: این خادمان همچنین در شهر بم حضور می یابند و در نمازهای جمعه استان نیز شركت می كنند.

حجت الاسلام رضایی، ادامه داد: جشن باشكوه 'زیر سایه خورشید' نیز پنجم مهرماه امسال در سالن تلاش و با سخنرانی حجت الاسلام نقویان، جشن ویژه دختران نیزدر محل اتحادیه انجمن های دانش آموزی و جشن ویژه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشكی كرمان نیز در این دهه كرامت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه استان كرمان از حدود 20 روز پیش حال و هوای رضوی به خود گرفته است، گفت: شورای هماهنگی جشن های مردمی رضوی سه سال پیش در مصوبه ای با محوریت ستاد عالی كانونهای فرهنگی و هنری مساجد، برنامه هایی را برای دهه كرامت در نظر گرفت كه تا كنون در استان كرمان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انزجار خود را از اقدام آمریكایی، صهیونیستی ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم (ص) را اعلام كرد و افزود: این اقدام توسط مسلمانان دنیا بی پاسخ نخواهد ماند زیرا مردم جهان از خواب بیدار شده اند.

حجت الاسلام رضایی، بیان كرد: اگر انقلاب اسلامی ما 33 سال پیش اعلام كرد كه استكبار باید محو شود، چنین روزهایی را می دید و مسلمانان عالم به بركت انقلاب ما بیدارشده اند.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان كرمان گفت: دشمنان گمان می كنند می توانند پرچم عزتمندی و رحمت اسلام پایین می آید اما خوشبختانه روز به روز دامنه گسترش اسلام در جهان وسیع تر می شود به گونه ای كه از حادثه 11 سپتامبر تا كنون گرایش به اسلام 100 برابر شده است.

وی ادامه داد: اهانت به پیامبر اسلام (ص) موج اسلام خواهی در دنیا را بیشتر خواهد كرد.ك/2

7443/2624