۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 80331811
T T
۰ نفر
باسند تحول بنيادين، راه آموزش و پرورش مبتني برفلسفه تعليم وتربيت اسلامي است

زنجان - وزير آموزش و پرورش گفت : با تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعليم و تربيت كشور مبتني بر فلسفه تعليم و تربيت اسلامي است.

حمید رضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در همایش بزرگ تبیین تحول بنیادین در آموزش و پرورش در زنجان افزود : آموزش و پرورش كشور امسال برای اولین بار در تاریخ دارای نقشه راه شده كه بر اساس این نقشه كتابهایی مبنای كار قرار گرفته اند كه تعلیم و تربیت اسلامی در آنها مورد توجه جدی قرار دارد.

وی تحول را تغییر مستمر و پویا دانست و یادآورشد: هیچ یك از فضایل اخلاقی در انسانها انتهایی ندارد اما باید همواره در این مسیر گام برداشت و این در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اندیشیده شده است.

حاجی بابایی، بابیان اینكه زیرساختهای لازم برای قرار دادن دانش آموزان كشور دراین مسیر فراهم شده است، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان را یكی از اقدامات انجام شده در این راستا ذكركرد.

وی افزود : بهمن ماه امسال 25هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و معلمان موردنیاز و مدنظر آموزش و پرورش در این دانشگاه تربیت خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش معلم پژوهشنده را محور سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و یادآورشد: معلمان باید متحول و همواره آماده برای حضور در كلاس درس پویا و خلاق باشند.

حاجی بابایی بااشاره به برقراری نظام آموزشی 3-3-6 از سال تحصیلی جدید، گفت : تحقیقات چندین ساله و از آن مهمتر مكتب اسلام وجود شش پایه در دوره ابتدایی را تاكید دارند.

وی، با اشاره به اهمیت مقطع ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت، افزود: اگر این مقطع به معنای واقعی شكل گیرد كار تعلیم و تربیت در دیگر دوره ها و دانشگاه به راحتی انجام می پذیرد.

حاجی بابایی، برای داشتن دانش آموزانی مقتدر و توانمند و در آینده مفید برای جامعه باید به سراغ آموزش ابتدایی رفت و پنج عنصر علم، ایمان، عمل، تفكر و اخلاق را در دانش آموزان پرورش داد.

وی كمك به دانش آموز برای فكر كردن را مهمترین كاركرد معلمان دانست و گفت: آسان كردن كتابهای درسی و حل مسایل برای دانش آموزان بزرگترین خیانت به نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی بابایی همچنین به نظام رتبه بندی فرهنگیان در سند تحول بنیادین اشاره كرد و افزود: برای تحقق اهداف این سند معلم را نباید كارمند تلقی كرد.

وی تاكید كرد: كار معلم آموزشی و پرورشی است و محصول فعالیت معلم انسانهایی با خدا و مثمر ثمر برای جامعه می باشد.

596/522