۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80334405
T T
۰ نفر
واحد شماره 2بخار نيروگاه شهيد سليمي نكا از مدار خارج شد

ساري - مدير عامل شركت نيروگاه شهيد سليمي نكا گفت: واحد شماره 2 بخار اين شركت براي هشتمين بار به منظور انجام تعميرات اساسي از مدار خارج شده است.

' محمدابراهیم طالبیان ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مدت كاركرد این واحد از زمان نصب تاكنون را 197 هزار ساعت معادل عمر توربین عنوان كرد.

وی مدت زمان لازم برای تعمیرات این واحد را 110 روز پیش بینی كرد و افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته و پایان یافتن فصل تابستان كه فصل اوج مصرف برق در كشور محسوب می شود، تلاش شده است تا خارج شدن این واحد از مدار بر تامین برق مصرف كنندگان تاثیری نگذارد.

او ادامه داد: در عملیات تعمیرات اساسی، فعالیت‏های متعددی از جمله اورهال تجهیزات عمده از قبیل توربین فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف، بویلر، ژنراتور، موتورها، پمپ‏ها، مبدل‏های حرارتی و والوها انجام می شود.

طالبیان، اسید شویی بویلرها، قلیا شویی ایرپری هیتر ها، تعویض بسكت های معیوب ، نصب هیتر فشار قوی، ترمیم عایق های بویلر و تمیز كاری لوله های كندانسور با دستگاه جت پرژر را از دیگر اقدامات در تعمیرات اساسی واحد های بخار برشمرد.

نیروگاه شهید سلیمی نكا از نیروگاه‏های بزرگ كشور است كه با چهار واحد بخار به قدرت اسمی هر واحد 440 مگاوات و دو واحد گازی به قدرت اسمی هر واحد 5/137 مگاوات، برق بخش عمده‏ای از نقاط مركزی و شمال كشور را تامین می‏كند. ك/3

2585/1654/508
۰ نفر