۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80338706
T T
۰ نفر

كالاهاي فاقد باركد شبنم قاچاق تلقي مي شود

۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80338706
كالاهاي فاقد باركد شبنم قاچاق تلقي مي شود

سمنان - معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پس از مهلت تعيين شده كالاهايي كه باركد طرح شبنم نداشته باشند به عنوان كالاي قاچاق جمع آوري مي شود.

'مهدی یحیایی' روز دوشنبه در نشست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان افزود: پس از اتمام مهلت تعیین شده برای متصدیان واحدهای صنفی برای خوداظهاری، بازرسی ها در سطح بازار آغاز و كالاهایی را كه خود اظهاری آنها صورت نگرفته باشد و باركد طرح شبنم نیز برروی آن نصب نشده باشد به عنوان كالای قاچاق جمع آوری و پرونده تخلف واحد صنفی نیز برای صدور رای مناسب به تعزیرات حكومتی استان سمنان ارسال می شود.

وی با تقدیر از همكاری دستگاههای عضو این كمیته خواستار جدیت و اهتمام بیشتر مجامع امور صنفی و اتحادیه های مرتبط با طرح شبكه بازرسی و نظارت مردمی شد تا به بهترین نحو از بروز گسترش قاچاق كالا در استان جلوگیری شود.

رئیس دبیرخانه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان نیز گفت: طرح شبكه بازرسی و نظارت مردمی نظام عرضه و توزیع را ساماندهی می كند و از این طریق گامی موثر برای حمایت از تولید ملی بر خواهیم داشت.

'سیدعلیرضا هاشمی' از حسن همكاری اصناف تقدیر كرد و خواستار اطلاع رسانی بیشتر از طریق دستگاه های متولی خصوصا شركتهای كارگزار در بحث شبنم شد.

رئیس دبیرخانه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اجرای مرحله دوم طرح شبنم از مبدا واردات خبر داد و افزود: با اجرای مرحله دوم این طرح تعداد كالاهای مشمول نصب باركد از شش گروه به 11 گروه كالایی افزایش می یابد.

هاشمی ساماندهی نمایشگاههای پائیزه به منظور جلوگیری از عرضه كالاهای قاچاق كه در اولویت هستند را یادآور شد و افزود: باید اطلاع رسانی های لازم و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام پذیرد و از طرفی غرفه هایی كه نقش فعالتری در عرضه كالاهای داخلی دارند شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

در این نشست گزارشی از مراحل اجرایی طرح شبنم در سطح عرضه ارائه شد. ك/2

599/608