۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 80339268
T T
۰ نفر
13 درصد مجموع تردد خودرويي كشور در راه هاي مازندران صورت گرفت

ساري - سرپرست مركز مديريت راههاي اداره ‌كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مازندران گفت : 13 درصد مجموع تردد خودرويي كشور در شهريور ماه امسال در راه هاي اين استان صورت گرفته است .

' محمد پور تیموری ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : براساس اطلاعات سامانه های تردد شمار هوشمند نصب شده در راه های این استان ، در شهریور ماه امسال مجموع تردد شمارش شده 26 میلیون و 436 هزار و 699 وسیله نقلیه است .

وی با اشاره به رشد 6 درصد تردد وسلیه نقلیه سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، اظهار داشت : تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان در این مدت حدود 2 میلیون و 528 هزار و 871 وسیله بود كه معادل 8 درصد كل تردد خودرهای سنگین در كشور است .

پورتیموری از افزایش 22 درصدی تردد وسیله نقلیه در شهریور ماه نسبت به ماه قبل ( مرداد ماه ) خبر داد و اظهار داشت: تردد خودروها در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، رشدی معادل 16 درصد را نشان می دهد .

وی ، محورهای مواصلاتی قائمشهر به ساری و بلعكس و بابل به آمل را از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان برشمرد و گفت : در طول ماه گذشته محورهای مواصلاتی قائمشهر به ساری ، ساری به قائمشهر و بابل به آمل به ترتیب با تردد یك میلیون 288 هزار و 958 ، یك میلون 272 هزار و 895 و یك میلیون و 22 هزار و 859 وسیله نقلیه عبوری مواجه بود.

پورتیموری اضافه كرد: ورود وسایل نقلیه به استان درهفته چهارم شهریور ماه حدود 599 هزار 378 وسیله نقلیه بود كه در مقایسه با هفته اول این ماه حدود 11 درصد كاهش داشته است .

وی افزود : تردد وسایل نقلیه در راههای خروجی استان در هفته پایانی شهریورماه حدود 742 هزار و 540 دستگاه بود كه در مقایسه با تردد خروجی خودروها در هفته اول شهریور ماه حدود 15 درصد رشد داشته است .

سرپرست مركز مدیریت راههای اداره ‌كل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران اظهار داشت : در شهریور ماه سال جاری سرعت تردد در نقاط تحت پوشش دستگاه های تردد شمار 90 كیلومتر بر ساعت بود كه 9 كیلومتر بر ساعت بیشتر از سرعت تردد در سایر محورهای كشور است .

وی تعداد دستگاه های تردد شمار در راه های استان را 51 دستگاه اعلام كرد و بیان داشت : در حال حاضر تمامی راه های اصلی مازندران مجهز به این سامانه شده اند كه افزایش تعداد این دستگاه ها در تمامی راه های استان در دستور كار قرار دارد . ك/3

519/402