۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80339649
T T
۰ نفر
كاخ نياوران ميزبان سوپرخودروهاي مشهور دنيا مي‌شود

تهران-نخستين نمايشگاه ماكت خودروهاي سوپر و كلاسيك، از برندها و مدل هاي معروف دنيا ششم و هفتم مهر در موزه خودروهاي اختصاصي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا،'شهرزاد پاك‌نیت' مسوول موزه خودروهای اختصاصی كاخ نیاوران روز سه‌شنبه درباره برپایی این نمایشگاه گفت: برای نخستین بار در سطح شهر تهران، موزه خودروهای اختصاصی میزبان ماكت های خودروهای مختلف از برندها و مدل های معروف دنیا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 180 ماكت خودرو شامل 60 ماكت از خودروهای آمریكایی، 58 ماكت از خودروهای آلمانی، 19 ماكت از خودروهای ایتالیایی و 9 ماكت از خودروهای انگلیسی در معرض دید قرار می گیرد.

مسوول موزه خودروهای اختصاصی كاخ نیاوران گفت: انواع مختلف خودروهای لامبورگینی، فراری، بوگاتی، فیات، آلفا رومئو، لانچی، جگوار، رولز رویس، بی ام و، استون مارتین، لوتوس، كادیلاك، دج، فورد موستانگ، جیپ، مك لارن، پونتیاك، اُلز مبیل، لینكولن، پورشه، شورولت و غیره با طرح ها و فرم های متفاوت كه توسط یك انجمن خودجوش از سراسر دنیا جمع آوری شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای ششم و هفتم مهرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 18 به موزه خودروهای اختصاصی كاخ نیاوران مراجعه كنند.

موزه خودروهای اختصاصی كاخ نیاوران با هدف ساماندهی بخشی از آثار موجود در مخازن مجمـوعه، بهینه سازی سیستم حفاظت و نگهداری این آثار و قرارگیری خودروها در معرض دید عموم تیر ماه امسال راه‌اندازی شد.

این موزه - در گذشته از ساختمان آن به عنوان پاركینگ خودروها استفاده می‌كردند، آثاری از قبیل خودروهای اختصاصی خاندان پهلوی، موتور سیكلت‌های كوچك متعلق به فرزندان پهلوی و ماكت های خودرو را در خود جای داده است.

فراهنگ** 2025
۰ نفر