۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 80341306
T T
۰ نفر
توجه به منش پهلواني در ورزش مازندران جدي گرفته مي شود

ساري - مديركل ورزش و جوانان مازندران گفت : اصل مهم منش پهلواني در كنار ورزش قهرماني به عنوان اولويت مهم در اين اداره كل و تعميم دادن آن در ميان ورزشكاران مازندراني مورد توجه جدي قرار مي گيرد.

' نصراله پریچهره ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : ورزشكاران مدال آور مازندرانی هم در مسابقات اخیر المپیك و هم در رقابت های جهانی نشان دادند كه از این روحیه به طور كامل برخوردارند و تلاش خواهد شد این مهم به صورت الگو از سوی ورزشكاران المپیكی و مدال آور مازندرانی مطرح شود تا مورد استفاده دیگر ورزشكاران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه مازندران بیشترین سهمیه كسب شده را در میان ورزشكاران استان های كشور در بازی های المپیك 2012 لندن داشت ، گفت : حضور 11ورزشكار در پنج رشته المپیك و پنج ورزشكار در بازی های پارالمپیك 2012 لندن در سه رشته ورزشی نشان از جایگاه مهم مازندران در ورزش قهرمانی كشور دارد.

مدیركل ورزش و جوانان مازندران اظهار داشت : دستاورد ورزشكاران مازندرانی از بازی های المپیك كسب سه نشان طلا و برنز المیپك و سه نشان نقره تیمی در رشته والیبال پارالمپیك بوده است.

وی افزود : تمسك جستن و اتكا ورزشكاران ایران اسلامی بخصوص مازندرانی در مسابقات المپیك و جهانی از ائمه اطهار (ع) نشان از روح بلند و خصیصه های جوانمردی و فتوت دارد.

او ادامه داد : ' قاسم رضایی ' ، ورزشكار ملی پوش آملی تیم كشتی فرنگی ایران با رو به رو نشدن با حریف اسرائیلی در مسابقات كسب سهمیه المپیك ، ارزش فرهنگ و منش پهلوانی ورزشكاران ایرانی را به رخ همه دنیا كشاند و نشان داد كه قهرمانی بر پهلوانی رجحان ندارد.ك/3

7327/1654