۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80341372
T T
۰ نفر

سريال‌هاي پاييزي تلويزيون مشخص شد

۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80341372
سريال‌هاي پاييزي تلويزيون مشخص شد

تهران - 'ديوار'، 'روياي گنجشك‌ها'، 'عمليات 125' و 'دزد و پليس' از جمله مجموعه هاي تلويزيوني هستند كه شبكه‌هاي سيما براي پخش در شب‌هاي بلند پاييز در نظر گرفته اند كه در اين چينش فقط يك مجموعه طنز ديده مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پخش مینی سریال 10 قسمتی 'دیوار' ساخته سیروس مقدم از شنبه هشتم مهر ماه از شبكه یك سیما آغاز می‌شود.

این سریال با مشاركت موسسه ناجی هنر برای هفته نیروی انتظامی تدارك دیده شده و بازیگرانی از جمله مهدی سلطانی، آتیلا پسیانی، مهرداد صدیقیان، علیرضا مهران و كامران تفتی در آن ایفای نقش كرده‌اند.

داستان این سریال بر اساس فیلمنامه‌ای از 'سعید نعمت‌الله' با رویكرد تقابل پدر و پسر و همچنین معرفی برخی باندهای تبهكاری و سرقت در ایران از جمله باند بین‌المللی سارقان فیوج، استوار است.

علاوه بر این، شبكه یك سیما به تازگی پخش سریال تاریخی 'كلاه پهلوی' را آغاز كرده است كه جمعه شب‌ها در باكس سریال‌های الف وی‍ژه به صورت هفتگی پخش می‌شود؛ البته از جمعه این هفته (هفتم مهر) پخش مستند داستانی 'آخرین روزهای زمستان' كه به زندگی شهید حسن باقری می‌پردازد نیز به صورت هفتگی از این شبكه آغاز می‌شود و 10 هفته پاییزی میهمان خانه‌های مردم خواهد بود.



** 'رویای گنجشك‌ها' در شبكه دو

شبكه دو سیما نیز از نیمه دوم مهر ماه قصد دارد مجموعه تلویزیونی 'رویای گنجشك‌ها' را در جدول پخش خود بگنجاند.

مجموعه‌ای كه به كارگردانی 'راما قویدل' و تهیه كنندگی 'رضا جودی' تولید شده و قرار است در 26 قسمت به صورت هر شبی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه پخش شود.

داستان این مجموعه درباره جوانی است كه سال ها پیش خانواده خود را از دست داده و مسوول یك خانه ایتام در یكی از شهرهای شمالی كشور شده است.

تصویر برداری این سریال در لوكیشن شهرهای مختلف استان گیلان از جمله لاهیجان، كیانشهر و رشت صورت گرفته است.

علی نصیریان، آزیتا حاجیان، سام درخشانی، كوروش تهامی، گلاره عباسی، ناصر ممدوح ، ساقی زینتی و فرهاد بشارتی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.



** شبكه سه و پخش سریال طنز 'دزد و پلیس'

پخش آنونس‌های مجموعه طنز 'دزد و پلیس' به كارگردانی سعید آقاخانی و تهیه كنندگی محسن چگینی، به تازگی از شبكه سه سیما آغاز شده و قرار است از نیمه مهر ماه هر شب ساعت 21 از این شبكه پخش شود.

بهنام تشكر، هومن برق نورد، شقایق دهقان، عزت الله مهرآوران، مهران رجبی، بیژن بنفشه‌خواه، شهین تسلیمی، خشایار راد، مجید مشیری، حمید لولایی، كمد امیر سلیمانی و امید روحانی از جمله بازیگران این مجموعه هستند كه داستان آن را بر اساس فیلمنامه ای از مهراب قاسم خانی درباره 'ناصر' مرد شرور و سابقه داری است كه در اثر ضربه ناشی از یك تصادف، حافظه خود را از دست می دهد و پس از آن به آدم دیگری تبدیل می شود و تصمیم می گیرد خلاف های گذشته خود را كنار بگذارد.

این سریال در 26 قسمت تهیه شده و با آغاز پخش آن، زمان پخش سریال 'خانه اجاره‌ای' ساخته شاهد احمدلو به ساعت 23 منتقل خواهد شد.



** سری جدید 'عملیات 125' در شبكه تهران

پخش سری سوم 'عملیات 125' نیز كه به فعالیت‌های آتش نشانان می‌پردازد از هفتم مهر ماه همزمان با روز آتش نشان از شبكه تهران آغاز شود؛ این سریال به كارگردانی مسعود آب پرور و تهیه كنندگی داود هاشمی، جمعه‌ها ساعت 19 به صورت هفتگی از این شبكه پخش می‌شود و تكرار آن نیز ساعت 23 روز بعد خواهد بود.

تولید سری سوم 'عملیات 125' از زمستان سال گذشته كلید خورد و بناست در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای مهارت‌های گروه‌های ویژه آتش نشان در مهار حوادث را به تصویر بكشد.

عبدالرضا اكبری، ایمان صفا، امیررضا داوری، مجید مشیری، كاوه خداشناس، مجتبی رجبی معمار، افشین سنگچاپ، محمدرفیعی، حمید جدیدی، مرجان شكوفكی، محمدحسین عمرانی، شیوا خسرو مهر، محمد بزرگمهر، متین سادات ستوده، مهرداد فلاحتگر، مرحومه فاطمه طاهری، مجید معافی، فرحناز منافی ظاهر، مجید رحمتی و بیوك میرزایی در سری سوم این سریال بازی دارند.

فراهنگ ** 2025 ** 1071
۰ نفر