۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80343211
T T
۰ نفر
سهم قزوين از اعتبارات تسهيلات مشاغل خانگي 400 ميليارد ريال تعيين شد

قزوين - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قزوين گفت: با تصميم شوراي عالي كار، سهم اين استان از اعتبارات مربوط به تسهيلات مشاغل خانگي براي سال جاري 400 ميليارد ريال تعيين شد.

'علی ایمانی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار پس از ابلاغ و تخصیص به بانك های عامل استان به متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل و كسب و كارهای خانگی واگذار می شود.

وی یادآور شد: سهم استان قزوین در این اعتبارات سال گذشته 199 میلیارد ریال تعیین شده بود كه از این رقم 147 میلیارد ریال به به بانكهای عامل ابلاغ و اختصاص پیدا كرد.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین، با بیان اینكه 70 درصد افراد معرفی شده به بانك موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شده اند، اظهار كرد: تاكنون چهار هزار و 490 نفر برای دریافت تسهیلات به بانكها معرفی شده اند.

این مسوول با اشاره به اینكه از میان معرفی شدگان به بانك های عامل سه هزار و 3 نفر تسهیلات خود را دریافت كردند، خاطرنشان كرد: مجموعا 131 میلیارد ریال به این افراد تسهیلات مشاغل خانگی واگذار شده است و سایر متقاضیان معرفی شده نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

ایمانی، سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان كه در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام كرده اند را 50 میلیون ریال خواند و گفت: اخیرا برای پرداخت وام های باقی مانده به بانك های استان ضرب الاجل تعیین شده است.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطر نشان كرد: ارایه مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه كسب و كارهای خانگی با هدف تحقق اهدافی چون كمك به اقتصاد خانوار، تثبیت جمعیت روستایی و اشتغالزایی از سوی دولت به طور جدی مورد توجه دارد.

7392/616