۱۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 80357313
T T
۰ نفر
رفتارهاي اشتباه رانندگي از مهمترين عوامل پيدايش ترافيك در شهر كرمانشاه است

كرمانشاه - معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري كرمانشاه گفت: حدود 45 درصد از معضلات ترافيكي شهر كرمانشاه به رفتار هاي اشتباه رانندگي مربوط مي شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری كرمانشاه روز شنبه به نقل از 'افشین لر زنگنه' افزود: بخشی از مشكلات ترافیكی شهر كرمانشاه مربوط به مشكلات سخت افزاری نظیر نبود پاركینگ و یا كافی نبودن معابر و بزرگراه ها می باشد و بخشی دیگر به رفتارهای اشتباه ترافیكی بر می گردد.

وی اظهار كرد: رفتار غلط ترافیكی مهم ترین عامل انسانی در به وجود آوردن ترافیك آن هم در ساعات پیك رفت و آمد می باشد و براین اساس در برخی مواقع مجبور به اعمال محدودیت هایی از قبیل زوج و فرد كردن خودروها و یا اختصاص محورهای خاصی به رفت و آمد اتوبوس ها در سطح شهر هستیم.

زنگنه با اشاره به این مطلب كه شهر كرمانشاه پنج سال است كه درگیر گره جدی ترافیكی است، تصریح كرد: باید نگرش هایمان به ترافیك تغییر كند و میزان بهره مندی شهروندان از معابر برای انجام امورشان یكسان سازی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری كرمانشاه گفت: جابه جایی شهروندان مهمتر از جابه جایی وسایل نقلیه است و در این راستا اولویت ما با خودروهای انبوه و نیمه انبوه بر است كه در بر گیرنده ناوگان حمل و نقل عمومی می باشد.

وی سهم ناوگان عمومی و اتوبوسرانی شهر كرمانشاه در میزان جا به جایی مسافران را 30 درصد عنوان كرد و اظهار داشت: باید برای افزایش سهم ناوگان عمومی حمل و نقل شهر كرمانشاه تلاش كنیم.

لر زنگنه از اختصاص 60 درصد معابر به ناوگان حمل و نقل عمومی در آینده ای نزدیك خبر داد و ضریب سرنشین در شهر كرمانشاه را 6/1 درصد اعلام كرد و افزود: به طور متوسط هر پنج خودروی عبوری در شهر كرمانشاه حامل هشت نفر مسافر هستند این در حالی است كه در هر اتوبوس عبوری در شهر كرمانشاه 30 نفر مسافر جا به جا می شوند.

وی خاطرنشان كرد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قصد داریم خط سبقت از طاقبستان تا پل ولایت فقط به اتوبوس اختصاص داده شود.ك/1

7459/567