۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80367308
T T
۰ نفر

برترينهاي مسابقات قرآني شاهرود معرفي شدند

۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80367308
برترينهاي مسابقات قرآني شاهرود معرفي شدند

سمنان - سي و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم در شهرستان شاهرود با رقابت 110 نفر در رشته هاي مختلف به كار خود پايان داد و افراد برتر براي حضور در مرحله استاني معرفي شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت الاسلام 'سیدسعید تقوی' سرپرست اوقاف وامور خیریه شهرستان شاهرود گفت: در این دوره از مسابقات فعالان قرآنی شهرستان شاهرود در دو گروه خواهران و برادران و در دو مقطع سنی بزرگسالان و شكوفه ها و در رشته های حفظ كل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت، ترتیل ویژه كلیه مقاطع سنی و حفظ پنج جزء، حفظ 5/2 جزء و حفظ یك جزء ویژه شكوفه ها به رقابت پرداختند و در پایان نفرات برتر برای حضور در مرحله استانی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در رشته ترتیل برادران بزرگسال محمد طوسی، امین هادی، امیر محمودیان اول تا سوم شدند و هوشنگ سلیمی در رشته قرائت بزرگسال اول، وحیدالدین وحیدنیا دوم ، وحید خدابخشیان سوم و عبدالحسین صالحی نفر برتر در رشته حفظ كل شد.

تقوی با اشاره به ارتقاء سطح كیفی برگزاری مسابقات قرآنی امسال گفت: در حفظ 20 جزء حسین جلالی و در رشته حفظ 10 جزء رسول طرقی اول شدند.

وی افزود: در رشته قرائت برادران گروه سنی شكوفه های محمود كریمی اول، در ترتیل امید دباغی پور، مهدی مهاجری و امیر كریمی به ترتیب اول تا سوم شدند و در حفظ پنج جزء شكوفه ها محمد یونسیان، عیسی عجم عنوان اول و دوم را كسب كردند.

همچنین در حفظ 5/2 جزء شكوفه ها ابوالفضل رحیمی و محمد رحیمی و در حفظ یك جزء شكوفه ها امیر محمد غریبی و محمد فضلی اول و دوم شدند.

تقوی گفت: در رشته قرائت بزرگسالان خواهران نیز زهرا جعفری، اكرم محمد پوری و زهرا گرمه ای اول تا سوم شدند، در ترتیل بزرگسالان فاطمه خدابخشیان و اشرف محمد پوری اول و دوم شدند و فاطمه پورخانی و محبوبه عامری در حفظ كل رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داند.

وی افزود: مریم نشاطی نفر اول حفظ 20 جزء بزرگسالان، سمیه جعفری ، نیره عامریان نفرات دوم و سوم حفظ 20 جزء، سمیرا حسینی، زهرا بخشی و خدیجه علیمحمدی نفرت اول تا سوم حفظ 10 جزء بزرگسالان شناخته شدند.

تقوی با بیان اینكه در بخش شكوفه های خواهر نیز نفرات برتر موفق به كسب امتیاز لازم برای اعزام به مرحله استانی شدند گفت: در قرائت شكوفه ها نیز فریده باباحجیان اول، مریم بیاری و زهرا كریمی نفرات اول و دوم ترتیل شكوفه ها و ماعده آدینه نیز حائز كسب رتبه برتر در حفظ كل شكوفه ها شدند و زینب قاسمی، زهرا قاسمی، یكتا قاسمی سه نفر برتر در رشته حفظ یك جزء شكوفه ها حائز رتبه شدند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اظهار داشت: در این دوره از مسابقات برای تشویق و ترغیب بیشتر علاقه مندان و جامعه قرآنی شهرستان چهار نفر از شكوفه های خواهر زیر 7 سال به نام های زهرا سلیمانی، آتنا حسینی، نگار و یگانه خراسانیان با نظر هیات داوران تقدیر و تشویق شدند.ك/1

599/608