۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۲۲:۰۸
کد خبر: 80370501
T T
۰ نفر
مجموعه فرهنگي تاريخي آرامگاه حافظ آماده اجراي آيين بزرگداشت حافظ مي شود

شيراز- مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري فارس از برگزاري مراسم ويژه ياد روز حافظ با حضور پژوهشگران ، حافظ شناسان و اهالي فرهنگ و ادب درپايان اين هفته خبر داد.

به گزارش ایرنا فریدون فعالی یكشنبه با اشاره به حضور مقامات كشوری در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فضای آرامگاه حافظ جهت برگزاری آیین ویژه بزرگداشت حافظ آماده سازی و نمایشگاه های مربوط به دهه بزرگداشت حافظ كه از 14 مهر تا امروز جهت بازدید عموم برپا شده بود از امروز برچیده می شود.

وی با اشاره به فعالیت بسیار مناسب ستاد بزرگداشت یاد روز حافظ از تعامل و همكاری بسار نزدیك دستگاههای فرهنگی استان در قالب این ستاد و به ریاست استاندار فارس خبر داد و گفت : امسال برنامه های متنوع فرهنگی برای این رویداد ملی و بین المللی در سطح استان برگزار و شاهد حضور چشمگیر مردم در برخی از مراسمها بودیم .

فعالی افزود: برنامه های فرهنگی نقشی از حافظ با حضور بیش از 200 هنرمند نقاش و خوشنویس در آرامگاه حافظ ، نمایشگاه نقشی از حافظ، اجرای اپرای حافظ، بر پایی نمایشگاه های صنایع دستی با محوریت حافظ و برپایی نمایشگاه حافظ و قرآن در آرامگاه حافظاز جمله برنامه های اجرایی در این ایام بوده است .

وی همچنین از نمایشگاه عكس كودكان قاجار و كودكان امروز، تور مجازی حافظ شناسی در مدارس استان، اجرای ویژه برنامه نمایش پهلوانی، نور افشانی و عطر افشانی آرامگاه حافظ، نمایشگاه دیوان های نفیس حافظ، نشست علمی زمان وزمان آگاهی در اشعار و اندیشه حافظ، اجرای108 برنامه حافظ خوانی در شهرستانهای استان فارسبه عنوان بخش دیگری از این برنامه ها یاد كرد.

وی اجرای تور دوچرخه سواری از خراسان تا آرامگاه حافظ، جشنواره خوشنویسی، نمایش های خیابانی و میدانی با موضوع زندگانی حافظ در بوستان های جنت و آزادی شیراز، شب شعر و موسیقی، خوراك های دوره حافظ با بهره گیری از كتاب شیخ ابواسحق اطعمه در آرامگاه حافظ،برپایی نمایشگاه بازدید شخصیت های سیاسی و فرهنگی بین المللی از آرامگاه حافظ را بخش دیگری از برنامه هایی بوده كه تا كنون به اجرا در آمده است .

وی با اشاره به اعلام بازدید رایگان از آرامگاه حافظ در روزهای 20 و 21 مهرماه از حضور بی سابقه علاقمندان و دوستداران حافظ در شامگاه 20 مهرماه در آرامگاه حافظ خبر داد.

وی اضافه كرد: برگزاری تور عكاسی عكاسان از برنامه های بزرگداشت هفته حافظ ، خاطره نویسی جوانان د رمجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ ، شعر خوانی برمزار حافظ ، استقراررایگان راهنمایان گردشگری در آرامگاه وچاپ بیش از 50 هزار پوستر و كارت پستال تبریك بخشی ازبرنامه های فرهنگی است كه در این روز ها برگزار شده است .

فعالی ادامه داد: برنامه اصلی یادروز حافظ آخر این هفته با حضور رییس جمهور و شخصیت های فرهنگی كشور در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می شود.ك/2

7382/667