۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80371527
T T
۰ نفر
سرانه فضاي سبز سنندج به شش متر افزايش يافت

سنندج - رييس شوراي اسلامي شهر سنندج گفت: با احداث، ساماندهي و بازسازي پارك هاي سطح شهر سرانه فضاي سبز سنندج از چهار متر به حدود شش متر افزايش يافت.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث پارك های شطرنج، بلوار چمران و شهرك بهاران و نیز ایجاد فضای سبز مقابل دانشگاه علوم پزشكی و پارك های درون محله ای شهرك پردیس، 1/17 بهاران، شهرك مولوی، 1/19 بهاران و همچنین احداث پارك مذهبی و بهسازی آرامستان تایله و پارك بانوان، فضای سبز شهر سنندج را گسترش داد.

وی اظهار داشت: همچنین فضای سبز پارك كودك، بلوار ارشاد، پارك سپیدار، بلوار 29 اسفند، بلوار پاسداران، بلوار 2.17 بهاران، بلوار دانشجو، بلوار شهدای 28 دی، میدان 4/19 بهاران، شهرك سعدی و زیرگذر 22 گولان ترمیم و مرمت سازی شد.

وی در رابطه با دیگر فضاهای شهر سنندج گفت: احداث فضای سبز دلتای ترافیكی ویلاشهر، ورودی جاده ساحلی، مسجد قبا، میدان بهاران، دلتای بلوار حمدی و پارك تپه كشاورز بر زیبایی شهر افزوده است.

محمدی به تجهیز پارك های سطح شهر به وسائل ورزشی و بازی كودك اشاره كرد و گفت: پارك های كودك، سپیدار، معلم، نسیم، سوم خرداد، مولوی، استقلال، بهاران، نشاط و تپه كرباسی با توجه به اهمیت ورزش و بازی برای كودكان، به وسائل ورزشی و بازی كودكان مجهز شدند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: با این اقدامات، مقدمات اجرای طرح جامع فضای سبز شهر سنندج اجرایی شده است و با همكاری دانشگاه كردستان، مركز تحقیقات كشاورزی منابع طبیعی، بخش پژوهشی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور و نیز مشاركت فعال در بررسی پروژه های مطالعاتی بخش های گردشگری و فضای سبز سنندج، می توان این طرح را در سنندج اجرایی كرد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج از ساخت امتداد بلوار كردستان از حد فاصل بلوار جانبازان تا بیمارستان توحید خبر داد و افزود: گسترش این بلوار امكان دسترسی مردم به ویژه گروه های امدادی و پزشكی به بیمارستان توحید را سریع تر و سهل تر می كند.

محمدی ادامه داد: این پروژه دسترسی به جاده ساحلی را نیز آسانتر می كند و در روانسازی ترافیك بلوار كردستان، بلوار مستضعفین، میدان 12 فروردین، خیابان پاسداران و خیابان جانبازان تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: ساخت امتداد بلوار كردستان، عبور و مرور شهرك های اقماری بر روی جاده ساحلی و قسمتی از شهرك بهاران را نیز تأمین می كند.

وی افزود: علاوه بر كاهش بار ترافیكی شهر سنندج، دسترسی مردم به شهرك بهاران و گریزه از طریق این پروژه میسر خواهد شد.

محمدی گفت: با تكمیل بلوار كردستان دسترسی آسان به بلوار جانبازان، جاده ساحلی، میدان تره بار و ترمینال بزرگ سنندج صورت می گیرد.ك/3

570/533