۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80372863
T T
۰ نفر
ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي زنجان نيازمند حامي مالي مناسب است

زنجان - رييس هيات ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي استان زنجان گفت: اين رشته ورزشي درزنجان براي ادامه فعاليت به شكل مطلوب و جدي تر و حضور توانمند در مسابقات، نيازمند حامي مالي مناسب است.

زین العابدین فتح الهی، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این استان به دلیل نبود اعتبار كافی، امسال از حضور در رقابت های لیگ برتر بازماند و این موجب كاهش انگیزه در میان ورزشكاران این رشته شد.

وی اظهاركرد: این هیات در مراسم قرعه كشی رقابت های لیگ برتر شركت كرد ولی به دلیل در اختیار نداشتن بودجه كافی مجبور به انصراف شد و این امر روحیه اعضای تیم را متزلزل كرد.

رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان، یادآور شد: پارسال تیم زنجان كه نخستین حضور خود در مسابقات لیگ برتر را تجربه می كرد به رغم وجود تیم های مقتدری چون مازندران، كردستان و تهران توانست در رده هفتم جدول قرار گیرد.

فتح الهی تصریح كرد: زنجان امسال در مسابقات قهرمانی نوجوانان كشور در بخش هنرهای فردی كه در اصفهان برگزار شد مقام سوم را به دست آورد و در رقابت های قهرمانی كشتی پهلوانی نوجوانان و جوانان در مشهد مقدس نیز به ترتیب عناوین چهارم و پنجم را كسب و كاپ اخلاق را نیز ازآن خود كرد.

وی اظهار كرد: هم اكنون هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان برای جذب اعتبارات لازم برای فعالیت در این رشته چشم امید به فدراسیون این رشته ورزشی ایران و همچنین اداره كل ورزش و جوانان زنجان دوخته است.

597/596