۲۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80377204
T T
۰ نفر
مسئولان قدر دوران خدمت به مردم را بدانند

نماينده مردم اردكان گفت: مسئولان قدر دوران خدمت به مردم را بدانند و از ديد مادي و بهره گيري شخصي از اين پستها بپرهيزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'محمدرضا تابش' در دیدار با رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان یزد افزود: استان یزد ازلحاظ جغرافیایی در اقلیمی واقع شده كه دارای محدودیت های خاصی است و خشكسالیهای مداوم چالش های جدی را در بخش كشاورزی پدید آورده است.

وی لزوم تلاش برای حفظ سطح زیركشت موجود و متناسب سازی سیاست های تولید براساس شرایط هر منطقه و استفاده بهینه و هدفمند از دو عنصر اساسی در كشاورزی یعنی آب و خاك را مورد تاكید قرار داد.

تابش گفت: بیلان منفی آب سفره های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب ، نیاز به آموزش و اگاه سازی دست اندركاران تولید در این بخش برای بكارگیری الگوی مناسب كشت در راستای حفظ منافع كشاورزان كویرنشین را ضروری كرده است.

نماینده مردم اردكان با تمجید از روحیه و فرهنگ جهادی ، آن را فاخر و سرآمد ذكر كرد و با بیان اینكه باید قدر وجود این نسل برآمده از انقلاب كه خدمت در جهاد سازندگی را از سر ادای تكلیف شروع كرده بدانیم، تصریح كرد: جهادگران عرصه سازندگی كشور از بدو انقلاب و در بحبوحه مشكلات با خلاقیت ، تلاش و ایثار، هم در خدمتگزاری به روستائیان محروم پیام رسان انقلاب بودند و هم در دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند و خوش درخشیدند و امروز نیز باید از تجربیات گرانسنگ این نیروهای مخلص كه در كوران حوادث آب دیده شده اند، به نحو شایسته تری استفاده نمود و حاكمیت این فرهنگ كه حاصل آرمانها و تلاشهای شهدای به خون خفته جهاد و جهادگران والامقامی همچون مرحوم والی است در وزارت جهاد كشاورزی ادامه یابد.

نماینده مردم اردكان ادامه داد: نباید در عرصه های مهم سازندگی كشور جای جهاد خالی باشد و مجلس و دولت نیز باید برای احیای فرهنگ جهادی و سپردن كار به دست این نیروهای لایق و انقلابی، تمهیدات لازم را فراهم و بسترهای مناسب را ایجاد كنند.

تابش گفت: در استان یزد با توجه به وضعیت موجود، مسئولان باید كمك كار ارگانهایی همچون جهادكشاورزی، محیط زیست و شركتهای آب در حفظ و حراست از عرصه های طبیعی ، خاك و آب باشند و این سرمایه های باارزش طبیعی كه طی هزاران سال بوجود آمده را با بی تدبیری و عدم لحاظ كردن هزینه فایده و بدون انجام ارزیابی های لازم، از دست ندهند.

وی خواستار برخورد با افراد حقیقی و حقوقی بی مسئولیتی شد كه به جای ایجاد اشتغال آفرینی، زمینی را تصاحب و مجوز برداشت آب را اخذ كرده ولی آن را بلااستفاده می گذارند و مترصد فرصتی هستند تا از رانت ایجاد شده برای آن بهره ببرند كه باید مسئولان مراقبت نمایند و با چنین مواردی طبق موازین قانونی برخورد و اراضی را بازپس گیرند.

نماینده مردم اردكان افزود: مدیرانی كه متكلف امور می شوند روحیه خدمتگزاری ،صداقت و مردم گرایی كه جزو لاینفك خصوصیات مدیران جهادی است را مورد توجه قرار دهند و دارای برنامه ای با اهداف مشخص باشند و هیچگاه به عرصه مدیریت با نگاه سكوی پرش و بهره مندی مادی ننگرند.ك/2

7544/1968