اختصاص 60 هزار شناسه به واحدهاي صنعتي‌

تهران- مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام كرد : تاكنون حدود 60 هزار واحد صنعتي شناسه توليد دريافت كرده اند.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ( شاتا) 'مهدی نیازی' تعداد طرح های نیمه تمام دارای شناسه تولید را 10 هزار واحد اعلام كرد و افزود : واحدهای صنفی ، صنعتی و معدنی برای فعال ماندن شناسه خود موظفند آمار و اطلاعات خود را به طور مرتب به روز رسانی كنند.

به گفته وی واحدهای صنعتی بالای 50 نفر و كلیه واحدهای معدنی ملزم هستند هر ماه آمار تولید خود را به دفتر آمار و اطلاعات اعلام كنند در غیر این صورت شناسه غیر فعال می شود و خدمات دهی به آنها صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بقیه واحدهای زیر 50 نفر نیز موظفند هر سه ماه یكبار آمار تولید خود را به این دفتر ارائه بدهند .

وی اظهار كرد : شناسه صنعتی به تمام واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی و صنفی شامل بخش خدمات و توزیع صنوف تولیدی اختصاص داده می شود.

به گفته وی این شناسه مانند كد ملی بنگاه و وابسته به مكان فعالیت و مبنای فعال بودن همه گروه های تولیدی و صنفی و معدنی است و توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت اختصاص می یابد.

نیازی تصریح كرد ارائه هر گونه خدمات از ثبت نامه در دبیرخانه تا معرفی واحد برای اخذ هر گونه تسهیلات و امكانات و دریافت خدمات از سایر دستگاه ها منوط به دریافت شناسه تولید است.

وی یاد آور شد : واحدهایی كه به روز رسانی اطلاعات خود را انجام داده اند كد رهگیری دریافت كرده اند كه این كد به عنوان شناسه تولید شناخته می شود.

وی تاكید كرد : طرح های نیمه تمام نیز موظفند برای فعال ماندن شناسه خود،درصد پیشرفت خود را اعلام كنند و بر این اساس طرح های مهم هر ماه ، برخی طرح ها هر دو ماه و مابقی طرح ها هر شش ماه باید اطلاعات خود را در درگاه بهین یاب به آدرس .www.behinyab.ir به روز كنند.

همچنین آن دسته از واحدهای تولیدی و صنفی و معدنی كه هنوز موفق به دریافت شناسه نشده اند می توانند با مراجعه به سایت .www.amarsanat.mim.gov.ir نسبت به دریافت شناسه اقدام كنند.

مدیر كل دفتر آمارو فرآوری داده های وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیشتر از فعال شدن شناسه صنعتی از نیمه دوم مهر ماه خبر داده بود .

به گفته وی از 15 مهرماه ارائه هر گونه خدمات به این گروه از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان های تابعه و استانی به این گروه ها منوط به داشتن شناسه است و برای فعالیت های غیرالكترونیكی و نیز ثبت نامه نیز قید شناسه الزامی است.

اقتصام**3917**1319