۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 80379865
T T
۰ نفر
محققان ايراني با استفاده از فناوري نانو بتن هاي پرمقاومت توليد كردند

تهران- محققان پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه صنعتي شريف موفق شدند تا با استفاده از فناوري نانو، بتن پرمقاومت را توليد كنند كه مقاومت آن 68 درصد بيشتر از بتن هاي معمولي است .

دكتر 'علیرضا ناجی' یكی از محققان این طرح روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: بتن پرمقاومت با استفاده از نانوذرات و الیاف طراحی شده است و مقاومت كششی این نوع بتن نسبت به نمونه های عادی 49 درصد و مقاومت فشاری آن تا 68 درصد نسبت به بتن های معمولی بیشتر است . علاوه براین میزان جذب در آن نسبت به بتن های معمولی بسیار كاهش یافته است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر روش به كار رفته در این نوع بتن ها به گونه ای است كه مصرف سیمان در ساخت بتن كاهش و میزان چگالی این نوع بتن افزایش یافته است. هزینه های نگه داری نیز در صورت استفاده از این نوع بتن بسیار كاهش می یابد .

ناجی خاطرنشان كرد : با توجه به این كه زمان تولید این محصول كوتاهتر از نمونه های پیشین است در نتیجه میزان دی اكسید كربن وارد شده به محیط زیست بسیار كم می شود .این نوع بتن درساخت سازه هایی همچون پل ها، تونل ها، سدها، اتوبان، سازه های دریایی، باند فرودگاه، نیروگاه تولید انرژی و جاده ها بسیار كاربرد دارد.

علمی**9190**1581
۰ نفر