۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80385417
T T
۰ نفر
هشدار وزارت بهداشت درباره مسموميت هاي عمدي كودكان با داروهاي مخدر

تهران - مديركل اداره سلامت اجتماعي، روان و اعتياد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: متاسفانه در برخي از مناطق كشور به خاطر آرام كردن كودك يا تسكين درد به او داروهاي مخدر از جمله شربت متادون خورانده مي شود.

دكتر 'عباسعلی ناصحی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها -اول تا هفتم آبان ماه- با بیان اینكه مسمومیت های ناشی از مواد و داروهای مخدر در كودكان به دو صورت عمدی و غیرعمدی اتفاق می افتد، افزود: اینگونه داروها موجب مسمومیت یا حتی مرگ كودك خواهد شد و مواردی از این مسمومیت ها و مرگ و میرها در كشور مشاهده است.

وی تصریح كرد برخی والدین ناآگاه به تصور تخفیف درد ، اینگونه داروها را به كودكان می خورانند؛ حتی در مواردی مشاهده شده است كه مسمومیت های ناشی از مواد و داروهای مخدر در نوزادان شیرخوار و كودكان كمتر از یك سال نیز اتفاق افتاده است.

مدیركل اداره سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت درباره مسمومیت های اتفاقی ناشی از مصرف داروهای مخدر در كودكان نیز گفت: ممكن است اعضای خانواده مصرف مواد مخدر داشته باشند یا داروی متادون - نوعی داروی مخدر برای ترك اعتیاد- مصرف كنند و كودك به صورت اتفاقی این داروها را بخورد.

ناصحی یادآور شد بیماران معتاد برای دریافت شربت متادون طی هفته نخست باید هر روز به این مركز مراجعه كنند اما پس از مدتی می تواند دز - مقدار مشخصی از دارو- داروی خود را برای مصرف روز بعد به خانه ببرد.

وی تاكید كرد: وزارت بهداشت به همه مراكز ترك اعتیاد ابلاغ كرده تا شربت متادون را حتما در ظرف های دارای محافظ كودك عرضه كنند تا كودكان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیركل اداره سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: همچنین از درمانگران اعتیاد خواسته شده تا هشدارهای لازم را در خصوص شربت متادون به بیماران و مصرف كنندگان ارایه كنند.

اجتمام(2)**9185**1647