مردم استان در عيد قربان بيش از پنج ميليارد ريال به مددجويان كمك كردند

زاهدان – مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) سيستان و بلوچستان گفت: عيد قربان امسال مردم استان پنج ميليارد و 800 ميليون ريال در قالب گوشت قرباني، نذورات و هداياي نقدي به افراد زير پوشش اين نهاد كمك كردند.

'محسن مسعودیان راد' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 37 هزار كیلو گوشت گوسفند قربانی اهدایی مردم سیستان و بلوچستان به كمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوده است.

وی بیان كرد: هدایای مردم سیستان و بلوچستان به كمیته امداد در عید قربان از ظهر روز گذشته تاكنون بین 20 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد در سراسر استان توزیع شده است.

او اظهار داشت: با وجود گرانی گوشت و وضعیت نسبتا نامطلوب اقتصادی، میزان كمك مردم سیستان و بلوچستان در عید قربان در مقایسه با سال گذشته بسیار چشمگیر بود كه بیانگر عمق ایمان و اعتقاد آنان است.

وی افزود: این در حالیست كه عید قربان پارسال مردم سیستان و بلوچستان چهار میلیارد و 400 میلیون ریال به مددجویان كمیته امداد استان كمك كردند.

او گفت: در عید قربان امسال 400 پایگاه ثابت و سیار كمیته امداد در سیستان و بلوچستان هدایا و نذورات مردم را جمع آوری كردند و ذبح دام و بسته بندی گوشت قربانی نیز در این پایگاهها انجام گرفت.

مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان شمار خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان را 86 هزار خانوار عنوان كرد.

7315/7437