۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80391679
T T
۰ نفر
مهارت آموزي بهترين راهكار براي اصلاح وتربيت زندانيان است

بندرعباس- مديرعامل بنياد تعاون وحرفه آموزي زندانيان كشور گفت: اشتغالزايي و مهارت آموزي مناسب ترين راهكار براي كاهش جرائم و از اركان اصلي اصلاح وتربيت زندانيان است.

به گزارش ایرنا،رحیم مطهرنژاد روزدوشنبه دردیداربارییس كل دادگستری هرمزگان در بندرعباس افزود: باید با توسعه مهارت های حرفه آموزی در زندان ها، مددجویان را برای ورود به بازار كار آماده كرد.

وی با اشاره به اینكه اشتغال وحرفه آموزی زندانیان وهمچنین رسیدگی به خانواده های آنان از اهداف راه اندازی بنیاد تعاون است، اظهارداشت: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، آمادگی وجود دارد كه زمینه اشتغال بیشتر زندانیان فراهم شود.

این مقام مسئول بیان داشت: هم اكنون بیش از 40هزار مددجو در زندان های كشور مشغول به كار هستند وظرفیتی بیش از این برای اشتغال به كار زندانیان در كشور فراهم است.

وی افزود:بیش از 18هزار هكتار زمین كشاورزی در اختیار بنیاد تعاون است كه زمینه مناسبی برای اشتغالزایی زندانیان در این بخش فراهم شده است.

مطهر نژاد گفت:این ظرفیت در بیرون وداخل زندان برای اشتغالزایی مددجویان مهیا است كه نیازمند توجه ویژه دستگاه قضا است.

مدیرعامل بنیاد تعاون وحرفه آموزی زندانیان كشور با اشاره به اینكه حبس اثرات نامطلوبی روی اشخاص می گذارد و خانواده های آنان نیز در معرض جدی آسیب های اجتماعی قرار می گیرند، خواستار كاهش مجازات حبس واستفاده از مجازات های جایگزین برای جرائم شد.

مطهرنژاد گفت: با اشتغال به كار زندانیان این امكان فراهم می شود كه از تراكم شدید زندان ها كاسته شود و محل درآمدی برای مددجویان وخانواده هایشان كه از آسیب ترین اقشار جامعه هستند باشد.ك/2

7195/668 /675
۰ نفر