۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 80392144
T T
۰ نفر
همايش بسيج، پدافند غيرعامل و خانواده در ياسوج برگزار شد

ياسوج - در سالروز شهادت 'محمدحسين فهميده' و بمناسبت آغاز هفته بسيج دانش آموزي همايش بسيج، پدافند غيرعامل و خانواده روز دوشنبه با حضور جمعي از فرهنگيان و مسوولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد و دبیر این همایش هدف از برگزاری آن را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان و خانواده های آنان در زمینه پدافند غیرعامل اعلام كرد.

'نعمت الله دارفرین' گفت: در هفته پدافند غیرعامل 41 هزار جلد كتاب با موضوع تشكیلات و وظایف مقابله با بحران در مدرسه، آشنایی با مدیریت بحران ویژه سه دوره تحصیلی و مقاومت ملی پایدار پدافند غیرعامل بین مدارس كهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با اعتراف به ناتوانی در جنگ نظامی با ایران به طور جدی وارد عرصه جنگ نرم شده اند.

'غلامعلی رضوانی' افزود: تضعیف اعتماد به نفس مردم، تلاش برای كاهش تضعیف مشاركت مردم در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، سست كردن ارتباط مردم و مسوولان اجرایی و دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای از دسیسه های شوم دشمنان است كه می بایست با پدافند غیرعامل با آن مقابله شود.

وی بیان كرد: دفاع مقدس برای حفظ همه جانبه دین، ایمان و سلامت باورها انجام شد و امروز بویژه در آموزش و پرورش مورد حمله بی امان دشمنان در بحث فرهنگی هستیم و معلمان نقش اساسی بر عهده دارند.

رضوانی اظهار داشت: در بحث بصیرت افزایی می بایست با جدیت وارد میدان عمل شد تا نسل جوان به اعتماد به نفس برسند.

وی عنوان كرد: پدافند غیرعامل نوعی پیشگیری و مراقبت است و می بایست به گونه ای برنامه ریزی شود كه نسل جوان كشور در دام دشمنان نیفتند.

مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، گفت: تحكیم روابط اجتماعی، تلاش در زمینه های علمی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده آنان در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان از اولویت های پدافند غیرعامل بوده و جزو برنامه كاری مدیران و مربیان مدارس كهگیلویه و بویراحمد است.

'پرویز طاهری' با اشاره به نقش اساسی خانواده ها در پدافند غیرعامل، افزود: خانواده ها و مربیان فرماندهان مقابله با دشمن در جنگ نرم و اجرای پدافند غیرعامل هستند.

وی بیان كرد: تلاش ها و اقدامات مهمی در آموزش و پرورش انجام شده ولی با توجه به هجمه حملات دشمن در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وظیفه متولیان امر سنگین تر است.

طاهری با اشاره به اینكه معلمان می بایست در مقابل تهدیدهای دشمنان آماده باشند،

اظهار داشت: فتح قله های رفیع علمی ایران در جهان بیانگر موفقیت در پدافند غیرعامل است.

671/627/7535