۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80394731
T T
۰ نفر

طرح جامع گردشگري شهرستان نير تدوين مي شود

۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 80394731
طرح جامع گردشگري شهرستان نير تدوين مي شود

نير ، اردبيل - فرماندار نير از تدوين طرح جامع گردشگري شهرستان نير خبر داد.

سیدحمید عباداللهی روز چهارشنبه در جلسه كارگروه گردشگری نیر افزود: امسال سرمایه گذاران جدیدی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری این شهرستان اعلام آمادگی كرده اند.

وی از زحمات مسوولان ذیربط استان در استفاده مطلوب از سرمایه های ملی منطقه در بحث چشمه های آبگرم و تبدیل آن به مجتمع های مدرن آبدرمانی در مناطق برجلو ، قینرجه و سقزچی قدردانی كرد.

وی گفت: اقدامات اساسی كه در سال مزین به سال حمایت از تولید ملی و كار و سرمایه ایرانی انجام شده تحول اساسی در ساختار گردشگری و اقتصادی شهرستان ایجاد كرده است.

وی به مشكلات مربوط به دهكده توریستی سبلان اشاره كرد و افزود: واگذاری 110 هكتار زمین مطالعه شده این دهكده به یك سرمایه گذار كه در عرصه گردشگری كارنامه مطلوبی در منطقه ندارد به صلاح مردم منطقه نیست.

وی از مسوولان ذیربط صنعت گردشگری استان خواست اراضی فوق را در سه بخش تفكیك كرده و در قالب یك طرح به سرمایه گذاران توانمند واگذار كنند.

عباداللهی همچنین از آماده سازی زیرساخت های این دهكده گردشگری خبرداد و گفت: عملیات اجرای گاز و برق این پروژه آغاز شده است.

وی به واگذاری پرونده خلع ید شركت مجری احداث مجتمع آبدرمانی سقزچی به دادگستری اشاره كرد و افزود: به دلیل عدم ورود عملی این شركت و اعلام آمادگی مجریان سرمایه گذاران جدید قرار است پروژه احداث آبهای گرم سقزچی از متقاضی قبلی خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: طرح های زیر 10 میلیارد ریال مشمول هشت درصد تخفیف دولتی هستند.

بهروز ندایی افزود: قانون در زمینه واگذاری اراضی از سوی شركت های دولتی به سرمایه گذاران تمام جوانب را در نظر گرفته است.

وی گفت: واگذاری 110 هكتار زمین در قالب طرح دهكده توریستی سبلان به یك سرمایه گذار كه توانایی كل انجام كار و برنامه را نداشته باشد به صلاح دولت و مردم نیست و اگر در چارچوب طرح این دهكده سرمایه گذاران جدید ورود كنند میراث فرهنگی استان از آنها حمایت خواهد كرد.

وی از آغاز عملیات احداث رمپ ورودی قینرجه با یك میلیارد ریال اعتبار در آینده نزدیك خبرداد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای اردبیل اردبیل هم طرح جامع هر شهر را لازمه توسعه و عمران آن شهر دانست و گفت: در شهرستان نیر این ضرورت بیش از پیش احساس می شود.

داود نجفیان با تاكید بر تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان نیر افزود: به لحاظ فقدان این طرح به بهانه برداشت معادن تپه های زیبای منطقه آسیب جدی متحمل شده و حتی در این راستا برخی چشمه های آبگرم منطقه نیز تغییر وضعیت داده اند.

وی گفت: وجود واسطه با هر عنوانی برای واگذاری طرح های گردشگری به سرمایه گذاران در تحقق اهداف و خواست مردم و مسوولان گردشگری مشكل ایجاد می كند و طرف قرارداد متقاضیان سرمایه گذاری باید میراث فرهنگی و امور آب استان باشد.

7116/594/530