۱۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 80396518
T T
۰ نفر
ورزشكاران بايد همواره مدافع حق و حقيقت باشند

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: ورزشكاران بايد همواره مدافع حق و حقيقت باشند و در زندگي خود ، ائمه اطهار را سرلوحه قرار دهند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در اختتامیه اولین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد، افزود: یكی از الگوهای ورزشكاران مولا علی ع است كه همواره مدافع حق و حقیقت بود و سیر الی الله را طی كرد.

وی ادامه داد: پدر و مادر از كودكی به ما آموختند كه در هر كاری یا علی ( ع ) بگوییم و حركت كنیم چرا كه امام علی( ع) قدرت الله و جلوه خدا بر روی زمین است .

امام جمعه یزد گفت: شما ورزشكاران باید در همه كارها خداوند متعال را در نظر داشته و از خدا غافل نشوید تا خداوند رحمت خود را از ما دریغ نكند.

ناصری افزود: سلامتی و توانایی را خدا به ما داده لذا باید همواره شكرگذار خداوند باشیم و نماز یكی از مهم ترین راه های تقدیر و تشكر از زحمات الهی است .

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: انسان اگر صاحب مقام یا رتبه ای شد نباید خود را گم كند و ملاك در انجام فعالیت های روزمره باید قرب الهی باشد.

محمدرضا فلاح زاده افزود: ورزشكاران باید همواره ورزش را توام با اخلاق داشته باشند و تختی ، پوریای ولی كه قهرمانی آنها در دل و جان مردم اثر گذاشته به دلیل همین توام شدن ورزش قهرمانی با اخلاق در آنها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : 72 سالن ورزشی تاكنون در استان یزد ساخته شده كه 17 سالن مرتبط با ورزش باستانی است.

فلاح زاده افزود: 30 زمین ورزشی روستایی احداث شده و 16 زمین ورزشی نیمه تمام مربوط به دولت های گذشته در این دولت تكمیل شده است.

استاندار یزد گفت: سرانه ورزشی یزد از 3/2 به شش متر رسیده و سه هزار و 157 مدال كشوری ، 75 مدال جهانی ، 21 مدال آسیایی توسط ورزشكاران استان یزد كسب شده است.

مدیركل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: در نخستین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد 12 رشته ورزشی به رقابت با یكدیگر پرداختند و 643 ورزشكار در سراسر استان در این مسابقات حضور داشتند .

عباس دهقان افزود: در این المپیاد ورزشی شهر یزد میزبان مسابقات دو و میدانی – ژیمناستیك- تكواندو ، شهر میبد میزبان رشته های اسكیت- پهلوانی زورخانه ای ، شهر تفت میزبان رشته شنا – شهر طبس میزبان رشته كشتی ، شهر اردكان میزبان رشته های والیبال و بدمینتون ، شهر صدوق میزبان بسكتبال بود.

وی افزود: در پایان نخستین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد از 348 ورزشكار برتر در رشته های مختلف و 80 مربی و فرمانداران شهرستان های میزبان تجلیل شد .

در پایان این مراسم كه باحضور جوكار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، عزیزالله سیفی فرماندار ، عباسعلی رضایی معاون توسعه مدیریت استاندار و جمعی از مدیران و روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استان برگزار شد ، اجرای حركات رزمی ، زورخانه ای ، پخش كلیپ از دیگر برنامه های اجرا شده بود.ك/3

1968/7537