۱۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80397054
T T
۰ نفر
وضعيت توليد در انگليس در ماه گذشته ميلادي رو به وخامت گذاشت

تهران - در نتيجه كاهش تقاضا و افزايش قيمت ها، اوضاع بد توليد در انگليس در ماه اكتبر (11مهر تا 10 آبان) رو به وخامت گذاشت.

به گزارش خبرگزاری 'رویترز'، 'شاخص مدیران خرید' (PMI) بخش تولید در انگلستان از 1/48 در ماه سپتامبر (11 شهریور تا 10 مهر) به 5/47 در ماه اكتبر كاهش یافت.

شاخص مدیران خرید كه توسط گروه اقتصادی 'ماركیت' و 'موسسه مدیریت منابع و خرید' طراحی شده، به میزان تبادلات مالی و خریدهای مدیران خرید شركت ها دلالت دارد. ارقام كمتر از 50، فقدان رشد و وجود ركود را نشان می دهد.

این رقم همچنین از عدد 48 كه اقتصاد دانان پیش بینی كرده بودند نیز پایین تر آمده است.

بر اساس داده های مربوط به شاخص مدیران خرید، تولید برای چهارمین ماه متوالی در این كشور دچار ركود شد و ثبت سفارش جدید نیز با سرعتی بیشتر در مقایسه با ماه سپتامبر كاهش یافت. علاوه بر این تقاضا برای صادرات كالا نیز در این كشور كم تر شده است.

'راب دابسون'، اقتصاددان شركت 'ماركیت' ضمن مسدود دانستن راه منتهی به اقتصاد صادرات محور در انگلیس، در نتیجه دشواری های منطقه یورو، درباره تاثیرات مخرب كاهش رشد اقتصاد جهانی بر اقتصاد انگلیس هشدار داد.

شاخص مذكور برای سفارش های جدید در ماه اكتبر، از رقم 9/49 مربوط به ماه پیش از آن كاهش و به رقم 7/47 رسید.

بخش تولید در انگلیس در ماه های ژوئیه (تیر - مرداد) تا سپتامبر 1 درصد رشد را نشان داد. اما سیاست گذاران بانك 'انگلیس' هشدار داده اند كه این میزان رشد دیگر تكرار نخواهد شد.

رویترز افزود: با وجود آن كه این كشور در سه ماهه سوم از دوره ركود خارج شد، اما غالب اقتصاددانان معتقدند كه بهبود اوضاع اقتصادی در آینده ضعیف خواهد بود.

هزینه شركت ها از ماه مارس (اسفند - فروردین) تا كنون با سرعتی بیشتر از قبل افزایش یافته كه علامت نگران كننده ای برای بانك مركزی انگلیس به شمار می آید.

بانك مركزی این كشور امیدوار بود كه كاهش تورم باعث خرید بیشتر مشتریان و حمایت از اقتصاد این كشور شود، اما افزایش اخیر قیمت های انرژی و مواد غذایی این نگرانی را ایجاد كرده كه نرخ تورم از رقم كنونی 2/2 درصد پایین تر نخواهد آمد.

مترجمام**9156