۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۹:۵۰
کد خبر: 80407533
T T
۰ نفر
وزير خارجه ايرلند خواستار تحريم توليدات شهرك نشينان صهيونيست شد

تهران - پايگاه اطلاع رساني القدس العربي روز شنبه نوشت: ايمون گلمور وزير خارجه ايرلند از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواست توليدات شهرك نشينان صهيونيست در سرزمين هاي اشغالي فلسطين را تحريم كنند.

القدس العربی به نقل از نشریه صهیونیستی یدیعوت احرونوت افزود كه وزیر خارجه ایرلند در نامه ای به كمیته خارجی و تجاری در پارلمان ایرلند اعلام كرد كه این كشور در فكر اجرای تحریم گسترده تولیدات شهرك نشینان اسراییلی است و از كشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت می كند كه آنان نیز تولیدات شهرك نشینان را تحریم كنند.

گلمور افزود: تحریم تولیدات شهرك نشینان اسراییلی به منظور كاهش رنجی است كه شهروندان فلسطینی متحمل می شوند و وظیفه اخلاقی برای همه كشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

گلمور گفت كه تحریم تولیدات شهرك نشینان به توقف ساخت و گسترش غیر قانونی شهرك ها در كرانه غربی كمك خواهد كرد.

نشریه یدیعوت احرونوت افزود كه این اولین بار است كه وزیر خارجه یك كشور اروپایی خواستار تحریم كالاهای تولید شهرك نشینان اسراییلی می شود .

برخی از كشورهای عضو اتحادیه اروپا قبلا خواستار آن شده بودند كه نشانه های ویژه ای بر روی كالاهای ساخت شهرك نشینان صهیونیست نصب شود تا استفاده كنندگان از این كالاها بدانند كه كالای تولید شده از سرزمین های اشغالی است.

شهرك های صهیونیست نشین به شهرك‌هایی گفته می‌شود كه پس از پیروزی اسرائیل بر اعراب در جنگ شش روزه، توسط صهیونیست ها در شبه‌جزیره سینا، بخش شرقی اورشلیم، نوار غزه، كرانه باختری رود اردن و بلندی‌های جولان ساخته شد.

یكی از شش چالش اصلی صلح، میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، مسئله شهرك‌های صهیونیست نشین است.

بر پایهٔ آمارهای رسمی بین ۲۲۰ هزار تا ۳۰۰ هزار شهرك‌نشین صهیونیست در كرانه باختری رود اردن زندگی می‌كنند.

برخی از شهرك‌نشینان ، تصاحب اراضی متعلق به فلسطینی‌ها را «تكلیف شرعی» خود می‌دانند. این افراد در اسرائیل یك بلوك سیاسی مهم محسوب می‌شوند و سازمان‌یافته عمل می‌كنند.

مترجمام**1408**1446
۰ نفر