۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۹:۳۶
کد خبر: 80410393
T T
۰ نفر
مخاطبان بهترين رمان‌هاي نوجوان امروز را انتخاب كردند

تهران - بهترين رمان هاي نوجوان امروز از نگاه مخاطب، عصر امروز – يكشنبه – طي مراسمي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان معرفي و تجليل شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم رمان های 'هستی' نوشته 'فرهاد حسن‌زاده'، 'گردان قاطر‌چی‌ها' نوشته داوود امیریان‌ و 'توران تور' نوشته عباس جهانگیریان به عنوان بهترین رمان های نوجوان امروز از نگاه مخاطب برگزیده شدند.

مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در این مراسم، انتخبات یك روز با عنوان 'ادبیات كودكان و نوجوانان' در تقویم رسمی كشور را اقدامی شایسته عنوان كرد و گفت: با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادبیات كودك و نوجوان و نویسندگان كودك و نوجوان صاحب یك روز مصادف با 18 تیرماه سالروز درگذشت 'مهدی آذریزدی' در تقویم شدند كه از سال آینده این روز از سوی كانون گرامی داشته می‌شود.

'سیدصادق رضایی' در ادامه اجرای طرح 'رمان نوجوان امروز'را موفقیت آمیز توصیف كرد و اظهار داشت: كانون پرورش فكری در مدت 50 سال فعالیت همواره تلاش داشته بهترین كارها را منتشر كند و شاید یكی از دلایل مهم موفقیت كانون مرهون تكیه بر تجربیات گذشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: با عطشی كه در مخاطبان احساس می شود، ما نیز به چاپ كتاب‌های محدود در این حوزه قانع نمی‌شویم چرا كه اگر بین مخاطب و هنرمند ارتباط خوبی ایجاد شود تدوین و چاپ كتاب با اقبال مخاطبان و كار دقیق تر هنرمندان مواجه خواهد شد.

'فرهاد حسن‌زاده' نویسنده رمان هستی در این مراسم دریافت این جایزه را برای خود با ارزش دانست و گفت: این جمع (داوران نوجوان) مانند دوربین مداربسته‌ای است كه ما را نگاه می‌كند و من خوشحالم كه در بین نظرات نوجوانان بالاترین رای را به دست آورده ام.

وی با بیان اینكه تاكنون برای نوشتن 60 كتاب موفق به دریافت 26 جایزه شده ام، اظهار داشت: این جایزه از آنجا كه متن كتاب مدنظر داوران نوجوان برای انتخاب برترین ها بوده به عقیده من سالم ترین و بهترین جایزه محسوب می شود.

'عباس جهانگیریان' نویسنده رمان توران تور و 'داوود امیریان' نویسنده رمان گردان قاطرچی ها نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند كه دریافت این جایزه را افتخاری بزرگ برای خود قلمداد كردند كه با رای مخاطبان نوجوان موفق به كسب چنین جایزه ای شده اند.

سرپرست انتشارات و مدیر تولیدات كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از تولیدات كانون در سال 91 ، اظهار داشت: 69 عنوان كتاب چاپ اول و 64 عنوان كتاب چاپ دوم در دستور كار انتشارات كانون قرار دارد كه در 30 مهرماه امسال 35 عنوان از این كتاب‌ها رونمایی شد.

'مریم فرخی' خاطرنشان كرد: امید است تا پایان امسال سایر كتاب های در دست چاپ كانون آماده و رونمایی شود.

ارایه نقدهای داوران نوجوان بر سه رمان برگزیده، تقدیر از سه مركز كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان در تهران كه بیشترین فرم داوری نوجوانان را برای داوری رمان های نوجوان ارسال كرده بودند و رونمایی از 10 عنوان كتاب چاپ اول كانون از دیگر برنامه های این مراسم بود.

فراهنگ (3)**1883 ** 1917