۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 80411936
T T
۰ نفر
نمايشگاه صنايع دستي و آداب و سنن مناطق كردنشين كشور در بوكان گشايش يافت

بوكان، مهاباد - نمايشگاه صنايع دستي و آداب و سنن مناطق كردنشين كشور روز دوشنبه در شهرستان بوكان در استان آذربايجان غربي گشايش يافت.

در این نمایشگاه آثار صنایع دستی و نحوه زندگی ایل ها و قبایل كرد در استان های مختلف كشور در قالب آثار چوبی 'عثمان رحمان زاده ' مقلب به 'پدر ژپتو ایران' در محل سالن ورزشی اداره برق بوكان به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه، یكهزار و 400 اثر دستی این هنرمند بوكانی با موضوع زندگی روزمره مردم مناطق كردنشین در معرض دید عموم قرار گرفته است .

برگزاری این نمایشگاه، زمینه مناسبی برای شناخت و كسب آشنایی بیشتر با آداب و رسوم، فرهنگ و عقاید مردم مناطق كردنشین برای بازدیدكنندگان است.

این هنرمند بوكانی در نمایشگاه خود توانسته است بخشی از فرهنگ متنوع ایران در مناطق كردنشین كشور را به زبان هنر برای عموم مردم بازگو كند.

مراسم آئینی، شادی ها، غم ها، كار و فعالیت روزانه، بحران ها و ضرب المثل ها موضوعاتی هستند كه این هنرمند با پیكره های چوبی و گلی خود به شكل هنرمندانه ای به نمایش گذاشته است.

عثمان رحمان زاده آثار خود را كه به طور عمده از چوب و گل ساخته شده است در بیشتر استان های كشور و كردستان عراق نیز با برپایی نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه به مدت 10 روز در این مكان برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

7510/584/583/245
۰ نفر