۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80414576
T T
۰ نفر

مسابقات قرآني غرب گيلان برگزار شد

۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80414576
مسابقات قرآني غرب گيلان برگزار شد

تالش ـ رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي تالش، رضوانشهر و ماسال از برگزاري مسابقات قرآني غرب گيلان خبر داد.

حجت‌الاسلام 'سیدحامد میرحسینی' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال با حضور بیش از 190 نفر در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد كه با استقبال فعال خانواده ها و علاقه مندان به قرآن همراه بود.

وی با ابراز خرسندی از میزان استقبال شركت‌كنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی، اظهار كرد: شركت‌كنندگان از سه شهرستان‎ تالش، رضوانشهر و ماسال در این مسابقات در سه رشته قرآنی با یكدیگر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام میرحسینی با بیان اینكه برندگان این مرحله از مسابقات به مرحله استانی راه یافتند، گفت: برگزیدگان و شركت‌كنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن كریم پس از موفقیت در آزمون استانی، خود را مهیای حضور در مرحله كشوری خواهند كرد.

وی با اشاره به اینكه مسابقات قرآنی در دو بخش شكوفه‌ها و بزرگسالان انجام می‎شود ، اظهار كرد: خواهران و برادران زیر 16 سال و بالای 16 سال در بخش‎های حفظ یك جزء ، دو و نیم جزء ، 5 جزء ، 10 جزء ، 20 جزء و كل قرآن كریم ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم تخصصی به رقابت می‎پردازند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش ، رضوانشهر و ماسال بیان كرد: طرح مسابقه قرآن كریم برای گروه‎های مختلف سنی به منظور تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اتخاذ شده است كه امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‎ها ، بتوانیم تحقق فرامین مقام معظم رهبری را سرعت بخشیده و گام‎های شایسته‎ای در این ترویج فرهنگ قرآنی برداریم.

حجت الاسلام میرحسینی گفت: استفاده از مربیان و داوران مجرب و فعالان قرآنی استان و شهرستان های غرب گیلان باعث بالا رفتن سطح كیفی این مسابقات شد.

مسوول برگزاری مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای تالش ، رضوانشهر و ماسال نیز بیان كرد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن كریم سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه در مرحله شهرستانی تالش ، رضوانشهر و ماسال در مسجد قاسمیه و دارالقرآن المهدی(عج) تالش برگزار شد.

حسن مرواریدی گفت: در این دوره از مسابقات 190 نفر در دو بخش خواهران و برادران شركت كردند كه از میان آنها در رشته های حفظ ، ترتیل و قرائت 34 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شده و به مسابقات مرحله استانی راه یافتند.ك3

7106 / 535/ 603