۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80414612
T T
۰ نفر
طرح بصيرت عاشورايي در بقاع متبركه استان كرمانشاه اجرا مي شود

كرمانشاه - معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه گفت: در راستاي تبيين اهداف قيام امام حسين (ع)، طرح بصيرت عاشورايي دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر در بقاع متبركه اين استان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محسن سلیمانی' روز چهارشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های اداره كل اوقاف و امور خیریه استان در ماه محرم پرداخت و افزود: هر سال در ماه های محرم و صفر ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبركه اجرا می شود كه امسال هم این طرح در 20 بقعه از بقاع متبركه استان برگزار خواهد شد.



وی تصریح كرد: این مراسم در شهرستان كرمانشاه در بقاع متبركه امامزاده ابراهیم، سیده فاطمه، امامزاده قاسم، سید صالح، مسجد صاحب الزمان، مجتمع آل آقا و مسجد حاج محمد تقی اصفهانی، بقعه متبركه امامزاده باقر بیستون و امامزاده مهدی هرسین و بقاع امامزاده ابراهیم، امامزاده باقر گودین، سیدجمال الدین فش، خلیل الله گروس و بابا ولی الدین شهرهای كنگاور و صحنه برگزار می شود.



معاون فرهنگی و اجنماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه افزود: طرح بصیرت عاشورایی در شهرستان سرپل ذهاب در حرم مطهر احمد بن اسحاق، در شهرستان اسلام آباد غرب در بقاع امامزاده علی اكبر و امامزاده قاضی الكیا و در شهرستان سنقر در چهار بقعه مباركه امامزاده احمد، امامزاده هادی، امامزاده جهان آرا خاتون و امامزاده محمود برگزار خواهد شد.



وی غبار روبی و نظافت بقاع متبركه و سیاه پوش نمودن آنها، اجرای مراسم استقبال از ماه محرم، اعزام 125 مبلغ به روستاهای محروم و بقاع متبركه را بخشی از طرح بصیرت عاشورایی این اداره كل عنوان كرد.



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در پنج بقعه مباركه استان اظهار داشت: برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان در بقاع امامزاده ابراهیم كنگاور، امامزاده احمد سنقر، امامزاده مهدی هرسین، امامزاده باقر بیستون و امامزاده علی اكبر اسلام آباد از دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است.



وی در خصوص طرح خیمه های معرفت ابراز داشت: در این طرح خیمه هایی كه برپا می شوند شش غرفه وجود دارد كه در هر غرفه مباحث مختلفی مانند آثار و بركات وقف، مباحث مربوط به قیام عاشورا، آسیب شناسی عزاداری، گفتمان دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی ارایه می شود.



معاون فرهنگی و اجتماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه لزوم توجه به بصیرت در عزای امام حسین (ع) را یكی از مهمترین محورهای عزاداری عنوان كرد و گفت: نباید در عزاداری ها فقط به مداحی اكتفا شود بلكه لزوم استفاده از سخنرانان قوی، قرائت قرآن، مقتل خوانی نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به ممنوع بودن قمه زنی و ورود علم به بقاع متبركه تصریح كرد: باید از عزاداری ها خرافه زدایی شود و بر این اساس قمه زنی و ورود علم به بقاع ممنوع بوده و تاكید شده از مداحان ولایی و آگاه در مراسم استفاده شود.



وی تجمع بزرگ عزادارن حسینی در مراسم گرامیداشت سوم امام حسین(ع) و یارانشان، برگزاری باشكوه نماز روزهای تاسوعا و عاشورا در بقاع متبركه و اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق را از دیگر برنامه ها عنوان كرد.ك/2

7459/9102