۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 80417645
T T
۰ نفر
مردم قم در واكنش به حملات رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه، راهپيمايي كردند

قم - مردم قم بعد از اقامه نمازجمعه در اعتراض به حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه، از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا ميدان شهدا راهپيمايي كردند.

به گزارش ایرنا، در این راهپیمایی كه اقشار مختلف مردمی، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، آیت الله محسن خرازی و محمود عبدالهی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام محمد سعیدی ائمه جمعه قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند مردم با سر دادن شعارهایی، جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی خصوصا حمله به مردم مظلوم غزه را محكوم كردند.

آنان شعارهایی از جمله' مرگ بر امریكا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس'، 'یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا'، 'اسرائیل نابود است فلسطین پیروز است'، 'وای اگر خامنه ای حكم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد'، 'حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست' سردادند.

مردم نیز در حالی كه تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب را با خود حمل می كردند شعارهایی از جمله' مرگ بر ضد ولایت فقیه'، 'مرگ بر منافق'، 'خونی كه در رگ ماست هدیه به رهبرماست' را نیز سر دادند.

پلاكادرهایی با موضوع ' روز نابودی امریكا و اسرائیل فرا رسیده است' به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در میان جمعیت راهپیمایان حمل می شد.

طلاب و روحانیون خارجی مقیم قم نیز حضور پررنگی در این راهپیمایی داشته و با زبان محلی علیه جنایات ضد بشری اسرائیل در غزه، شعار می دادند.

با توجه به همزمان شدن راهپیمایی ضد صهیونیستی با روز اول ماه محرم، مردم نیز در حالی كه علم های سید الشهدا (ع) را بردوش داشتند به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

این راهپیمایی كه با استقبال پرشور مردم و نمازگزارن برگزار شده بدون قرائت قطعنامه به كار خود پایان داد.

گفتنی است در حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی معاون فرمانده كل گردان های عزالدین قسام ، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در شهر غزه ، شهید شد و این رژیم با گسترش حملات خود به مناطق مختلف باریكه غزه تاكنون دهها فلسطینی را شهید و بیش از 80 نفر را هم زخمی كرد. ك/3

7401 / 380/