۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۸:۳۶
کد خبر: 80418214
T T
۰ نفر

مداح مي‌تواند جوانان را به معنويت هدايت كند

۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۸:۳۶
کد خبر: 80418214
مداح مي‌تواند جوانان را به معنويت هدايت كند

سمنان - مسوول كانون مداحان سپاه ميامي گفت: مداحان بسيجي مي‌توانند با اعمال، رفتار و افكار خودشان جوانان را به سمت معنويت هدايت كنند.

' علی آقایی' روز شنبه در گفت‌وگویی به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام اظهار داشت: مداحان بسیجی به دلیل تاثیر‌گذاری و ارتباط بیشتر با جوانان به ویژه در ایام محرم می‌توانند نقش مهمی در ترویج معنویت در جامعه داشته باشند.

وی افزود: مهمترین ماموریت و هدف كانون مداحان و هیات های مذهبی بسیج اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه ضابطه‌مند شدن آیین‌های مذهبی و آموزش مداحان است.

مسوول كانون مداحان سپاه میامی تصریح كرد: از دیگر ماموریت‌های كانون مداحان، ارتقای سطح كیفی مداحان، رشد و تعالی معنوی، تغذیه فكری مداحان در بحث مدایح و مرثیه اهل بیت(ع) و انسجام‌بخشی به برنامه‌های معرفتی، تربیتی و بصیرتی این قشر است.

وی به جوانان علاقه‌مند به مداحی توصیه كرد در وهله نخست رضای خداوند و اهل بیت(ع) را مدنظر قرار دهند و در گام بعدی احترام به پیرغلامان و مداحان با تجربه را مدنظر داشته باشند و از تجربیات آنها استفاده كنند و در كلاس‌های آموزشی هم شركت كنند.

مسوول كانون مداحان سپاه میامی خاطرنشان كرد: مداحان بسیجی می‌توانند در مراسم مذهبی و مجامع دوستانه با جوانان ضمن روشنگری و ارائه اطلاعات كافی در مورد مسایل روز، آنها را نسبت به انحرافات و شبهه‌ها آگاه كنند.

آقایی افزود: كانون مداحان در هفته بسیج امسال با توجه به تقارن آن با ماه محرم ویژه برنامه‌هایی مانند همایش مداحان، شاعران و پیرغلامان، برگزاری دعای ندبه و تغذیه فكری مداحان از طریق بسته‌های فرهنگی را اجرا می‌كند.

وی یادآور شد: همایش مداحان‌، شاعران و پیرغلامان اهل بیت(ع) شهرستان میامی امروز با حضور حاج زین العابدین غلام از مداحان كشوری، مسوولان شهرستان و استان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد میامی برگزار می‌شود.ك/3

608