۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 80418790
T T
۰ نفر
اجراي طرح داناب گام موثري در حفاظت و صيانت از منابع آبي است

گرگان - معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان در مراسم تجليل از برگزيدگان طرح داناب در استان گفت: اجراي طرح ملي دانش آموزي نجات آب (داناب)، گام موثري در حفاظت و صيانت از مناب آبي است.

به گزارش ایرنا 'علیرضا جمشیدی'روز شنبه در جشنواره اختتامیه طرح داناب در گرگان اظهار كرد: ارزش آب، در مدیریت بدست آوردن ،كنترل كردن و مصرف صحیح می باشد و اجرای طرح داناب با هدف فرهنگ سازی و آگاهی بخشی همچنین گامی موثر در ترویج الگوی صحیح مصرف آب است.

وی افزود: خداوند بزرگ نعمت­های فراوانی به ما ارزانی داشته كه شاید بتوان با ارزشترین آنها را آب، این سرچشمه حیات خواند.

مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح داناب در گلستان با حضور مدیر عامل شركت آب منطقه ای، مدیر كل آموزش و پرورش، جمعی از مدیران و كارشناسان، معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای گلستان نیز با تشكر از همكاری آموزش و پرورش و دانش آموزان گفت: به دنبال اجرای موفق طرح دانش آموزی نجات آب ( داناب) در سال گذشته، امسال نیز این طرح برای دومین سال پیاپی در استان اجرایی شد.

مهندس 'ایرج حیدریان' اضافه كرد: اجرای این طرح در سال جاری باعث شد میزان آگاهی دانش آموزان گلستانی در مقایسه با ابتدای سال تحصیلی 91-90 ، 5/6 درصد رشد یافته و میزان حساسیت آنان نسبت به مسائل آبی نشان از رشد 7/6 درصدی دارد.

وی تصریح كرد: امسال طرح دانش آموزی نجات آب (داناب)، با كمك و همراهی 700 معلم رابط در 14 منطقه استان گلستان و با مشاركت 75 هزار دانش آموز اجرایی شده است.

حیدریان افزود: به دنبال اجرای این طرح همچنین سطح آگاهی و حساسیت دانش آموزان نسبت به مسائل 'حوزه آب های زیر زمینی 18 درصد، نقش انسان در آلودگی منابع آب 8 درصد و كشاورزان به عنوان حافظان منابع اصلی آب 9 درصد' و در مجموع با لحاظ سایر مولفه های بررسی شده به طور متوسط 5/6 درصد رشد داشته است.

مدیر كل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم با بیان اهمیت جایگاه آب و لزوم فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آن گفت: حفظ و صیانت از منابع خدادادی به ویژه آب، وظیفه ای همگانی است.

'عیسی پایین محلی' اضافه كرد: كسانی كه مسئولیت پرورش نسل های آینده را بر عهده دارند ،معتقدند كه بهترین مشاركت، فرهنگ سازی است و در این میان مدارس و فضاهای آموزشی بهترین مكان برای تحقق این كار اصولی است.

این مراسم با اجرای نمایش های مختلف، دكلمه یكی از دانش آموزان، برگزاری مسابقه، پخش كلیپ با موضوع آب و اهدای لوح سپاس و جوایزی به دانش آموزان برگزیده از سراسر استان، معاونین آموزش متوسطه شهرستان ها، كارشناسان و نمایندگان ادارات شهرستان ها و معلمان رابط طرح ملی دانش آموزی نجات آب ،به كار خود پایان داد.

601