۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۹:۳۶
کد خبر: 80419987
T T
۰ نفر

معرفي بيش از 80 عنوان كتاب با موضوع محرم

۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۹:۳۶
کد خبر: 80419987
معرفي بيش از 80 عنوان كتاب با موضوع محرم

تهران - مركز رسانه‌اي 'شيرازه' وابسته به مجمع ناشران انقلاب اسلامي همزمان با فرارسيدن ماه محرم، فهرستي از كتاب‌هاي منتخب با موضوع محرم را براي معرفي به مخاطبان تهيه كرده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، در این فهرست كه به سه گروه موضوعی (داستان و شعر ، پژوهش و مقتل، كودك و نوجوان) تقسیم شده ، بیش از 80 عنوان كتاب از ناشران مختلف برای معرفی به برنامه‌سازان صدا و سیما و مردم جهت مطالعه پیشنهاد شده است.

'درس‌های عاشورا' از جمله این آثار است كه نشر انقلاب اسلامی آن را منتشر كرد.

مجموعه حاضر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره درس‌های عاشورا است كه به صورت موضوعی تدوین و بعد از نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این كتاب یكی از آثار موضوعی استخراج شده از كتاب مرجع 'آفتاب در مصاف' مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال 57 تا 90 در مورد سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است .

'درس‌های عاشورا' بیش از 50 درس از مكتب حسینی از جمله: تنوع و جاودانگی درس‌های عاشورا، وجوب قیام برای اصلاح جامعه اسلامی، لزوم شناخت وظیفه اصلی، انجام به موقع تكلیف، مقابله با جدایی دین از سیاست و سه ویژگی برجسته و تعیین‌كننده ابی عبدالله (ع) را شامل می‌ شود.

'كتاب تاملی در نهضت عاشورا ' نوشته رسول جعفریان است ،نویسنده در این كتاب به دنبال ارائه گزارشی صحیح و مستند از واقعه عاشورا و اربعین حضرت و بررسی حكمت و آثار قیام و شهادت حضرت است.

كتاب 'نامیرا' اثر دیگر مرتبط با عاشوراست كه صادق كامیار آن را نوشته و انتشارات نیستان

آن را به چاپ رسانده است.

در این اثر آمده است: وقتی این كتاب را می‏خوانید ناخودآگاه حس تنفر و بغض شدیدی نسبت به مردم كوفه پیدا می‏كنید. اینكه چگونه هجده هزار نامه برای امام حسین (ع) می‏نویسند، ایشان را به كوفه دعوت می‏كنند و چگونه بر روی ایشان شمشیر می‏كشند! هرگز باور نمی‏كنید این حوادث به این سرعت اتفاق افتاده باشد.

'جرس فریاد می‌دارد' اثری از جواد هاشمی كه انتشارات شركت كارآفرینان فرهنگ و هنر آن را چاپ و منتشر كرده است .

كتاب مجموعه 720 عزل عاشورایی است كه از تمام اعصار و دوره های شعر فارسی جمع آوری شده؛ از فیض كاشانی، تا حمیدرضا برقعی. كتاب به یاد عدد مقدس كربلا، در چهل منزل تدوین شده؛ چهار سرفصل و موضوع كلی. از مدت ها قبل از عاشورا تا مدت ها بعد از آن (بازگشت اسرار و اربعین).

'من می گویم شما بگریید' از علیرضا قزوه اثر دیگری كه انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است ، كتاب حاضر، مجموعه از مرثیه‌های عاشورایی است كه در 263 صفحه و پنج فصل منتشر شده است .

مرثیه‌های عاشورایی كتاب از سیف فرغانی، مولانا جلال‌الدین بلخی، محتشم كاشانی، اقبال لاهوری و شاعران صاحب اثر معاصر، همچون حمید سبزواری، محمدعلی مرادش و دهها شاعر معروف و مشهور معاصر و شاعران نوقلم، تشكیل شده است.

فروغ شهادت ،قاصدك كربلا ،ستاره غربت ،رسم وفا ، آیینه داران آفتاب ،عطر عطش ، گوشواره عرش ، شاعران عقیده، فرهنگ عاشورا، فتح خون، سقای آب و ادب و... از دیگر آثار مرتبط با محرم و عاشورا است.

فراهنگ (1)**1630**1588
۰ نفر