۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 80420701
T T
۰ نفر
هنرمندان بسيجي ، عزاداري حسيني را به تصوير مي كشند

شيراز- دبير انجمن عكس سازمان بسيج هنرمندان استان فارس گفت: اعضاي انجمن عكس اين سازمان دردهه محرم امسال ، عزاداري عاشقان حسيني را به تصوير مي كشند.

به گزارش خبرنگارایرنا ، سجاد مختار زادگان روز یكشنبه درجمع خبرنگاران در شیراز، بیان داشت: بیش از 20 نفر از فعال ترین هنرمندان عكاس شیراز كه از اعضای فعال انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان فارس هستند ، دهه محرم امسال را درصفحه روزگار ثبت خواهند كرد.

وی ادامه داد: ما با عكاسی از ایام محرم به دنبال واكاوی و شناساندن هرچه بیشتر این آیین مذهبی و معنوی به جامعه هستیم وسعی می كنیم با تصویر كشیدن این ایام به این پرسش كه چرا هنوز پس ازسالیان سال این واقعه از یاد مسلمانان نرفته است؟ پاسخ دهیم و ارزش این روز بزرگ را برای همگان نمایان كنیم.

دبیرانجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس ، افزود: ایام محرم از ارزش و معنویت خاصی در اسلام برخورداراست از این رو ما می خواهیم این مهم را با دوربین های خود ثبت و به آیندگان منتقل كنیم.

وی اضافه كرد: عكاسی از دهه محرم ، موجب ایجاد ثبت این آیین ارزشمند برای آیندگان می شود و همچنین عكاس با استفاده ازخلاقیت خود در گرفتن عكس ها، باعث می شود كه مخاطبان حضور خود را در صحنه تصور كنند و از این واقعه مهم هرچه بیشتر تاثیر پذیرند.

مختار زادگان اظهارداشت: با عكاسی درایام محرم درواقع به دنبال خلق نگاه جدید و خلاقانه هنرمندان نسبت به محرم و معرفی آن به جامعه هستیم.

وی گفت: با هدف تفهیم هنرمندان شركت كننده در این برنامه و برای عكاسی بهتر و تاثیرگذارتر، به همت انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس ، یك كلاس آموزشی به مدت دو ساعت برای آنان برگزار شده است.ك/2

7382 /679