۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80420970
T T
۰ نفر
ناشر برجسته كشوري :تازه هاي نشر در شرايط بحراني هنر ناشران را مي طلبد

شيراز - مدير انتشارات نويد شيراز و ناشر برجسته كشوري با اشاره به اينكه تازه هاي نشر در شرايط بحراني هنر و خلاقيت ناشران را مي طلبد ، از هم صنفي هايش خواست تا با استمرار نشر همچنان در صحنه باقي بمانند.

داریوش نویدگویی یكشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی كتاب استان فارس به خبرنگار ایرنا افزود: هرچند شرایط ناخواسته گرانی كاغذ و دیگر ملزومات چاپ و نشر عرصه را بر ناشران تنگ كرده ولی می بایست در این عرصه توام با بحران ضمن پرهیز از عقب نشینی، خود را حفظ كنیم .

وی گفت : علاوه بر گرانی كاغذ ومواد اولیه چاپ و نشر ، غیبت طولانی آثار ارایه شده به وزارت ارشاد جهت ممیزی و بی اعتمادی مردم و صاحبان این اثار از قبل این غیبت طولانی ، بر گرفتاری های ناشران افزوده است .

مدیر انتشارات برگزیده 18دوره نمایشگاه بین المللی كتاب ، برگزاری یازدهمین نمایشگاه كتاب در استان فارس را فرصتی مغتنم و با ارزش در راستای توسعه فرهنگی هر چه بیشتر این استان با داشتن مردمان فرهنگ دوست عنوان كرد.

نویدگویی با تشریح مزیت های پرشمار این اقدام فرهنگی افزود: بجز نهادهای مسئول همه مدیران باید در این حركت بزرگ و اثرگذار فرهنگی مشاركت داشته باشند.

این ناشر شیرازی اضافه كرد: مدیران هر دستگاه هر كدام می بایست به سهم خود امكانات لازم از جمله سرویس ایاب و ذهاب ، بن و دیگر موارد را جهت حضور همكاران و خانواده هایشان برای بهره گیری هر چه بیشتر از محصولات فكری نمایشگاه فراهم سازند .

نویدگویی در خاتمه اظهار داشت :بمنظور بسط و تعمیم هر چه بیشتر تاثیرات این حركت فرهنگی ماندگار می بایست در ایام هفته كتاب و كتابخوانی در شهرستانهای استان فارس نیز چنین بستر های را مهیا كرد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب استان فارس با حضور یكهزار ناشر داخلی و خارجی و ارایه یكصد هزار عنوان كتاب در شیراز دایر شده است .ك/3

7374/667