۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80422491
T T
۰ نفر

50برنامه، هفته بسيج در آذربايجان شرقي اجرا مي شود

۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80422491
50برنامه، هفته بسيج در آذربايجان شرقي اجرا مي شود

تبريز - فرمانده سپاه عاشورا گفت: در هفته گراميداشت بسيج، بيش از 50 برنامه مختلف و متنوع فرهنگي، اجتماعي و هنر در استان آذربايجان شرقي اجرا مي شود.

سردار 'علی اكبر پورجمشیدیان'، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه ها در چهار هزار و 500 پایگاه بسیج، 300 حوزه مقاومت بسیج و 250 كانون فرهنگی، ورزشی و تخصصی اجرا خواهد شد.

وی، با اشاره به نامگذاری روزهای هفته گرامیداشت بسیج با مضامین محرم و عاشورا، روز نخست هفته بسیج همزمان با پنجم ماه محرم را روز 'حسین (ع) الگوی شجاعت بسیجیان' عنوان كرد و گفت: در این روز اجتماع هیات های مذهبی نونهالان بسیجی در شهرهای مختلف و دیدار با ائمه جمعه و همچنین بهره برداری نمایشگاه های فرهنگی و هنری به انجام می رسد.

سردار پورجمشیدیان اضافه كرد: روز دوم با عنوان ' قاسم بن حسن الگوی نوجوانان بسیجی ' علاوه بر اجتماع نوجوانان بسیجی، تجلیل از كارآفرینان و جهادگران نمونه و نخبگان بسیجی نیز صورت می گیرد.

وی، 'علی اكبر الگوی جوانان منتظر بسیجی' ، ' عباس الگوی ایثار بسیجیان و ' حضرت زینب (س) الگوی زنان بسیجی را از سایر عناوین روزهای گرامیداشت هفته بسیج بیان كرد.

سردار پورجمشیدیان، اجتماع پیشكسوتان هیات های حسینی، عشایر بسیجی، عطر افشانی قبور شهدا، همایش بزرگ شیرخوارگان و اجتماع باشكوه زنان بسیجی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تبریز را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در آذربایجان شرقی برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا، محور اصلی برنامه های هفته بسیج در استان كه از 30 آبان تا شش آذر ادامه خواهد داشت را حركت های فرهنگی و مذهبی به دلیل تقارن با ایام سوگواری امام حسین (ع) عنوان كرد.

7236/645/587