۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۵
کد خبر: 80422562
T T
۰ نفر
عرضه سيگار الكترونيكي در داروخانه ها را اطلاع دهيد

تهران- مدير نظارت بر امور دارو و مواد اعتياد آور دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: مردم عرضه سيگار الكترونيكي در داروخانه ها را با شماره هاي 88874509 و 84248 داخلي 6106 و 6103 اطلاع دهند.

سید امیرحسین میركریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سیگار الكترونیكی جز مواد دارویی اعتیاد آور به شمار نمی رود بلكه از جمله ملزومات پزشكی است.

این سیگار الكترونیكی كه Crown 7 نام دارد، شبیه به خودكار بوده و و از یك باتری، یك دستگاه بخارساز، ماده معطر و ماده گلیكول پروپلین تشكیل شده و بدون مواد شیمیایی، سمی و سرطانزا است.

در این سیگار الكترونیكی كپسولی نصب شده است كه محتوی نیكوتین بوده و قابلیت شارژ دارد. این كپسول شبیه به فیلترهای كوچكی است كه به جای اینكه نیكوتین را بسوزاند، بخار آب تولید می كنند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد اعتیاد آور دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه متولی ارایه مجوز توزیع وعرضه مصحولات حوزه ملزومات پزشكی،دفتر تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است، گفت: با این حال چنانچه مواردی مبنی بر عرضه این نوع سیگار گزارش شود، سریعا با موارد گزارش شده برخورد و سیگارها جمع آوری می شوند.

میركریمی اضافه كرد: داروهای آنتی بیوتیك، اعتیادآور و خواب آور در داروخانه بدون نسخه پزشك تجویز نمی شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد اعتیاد آور دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در طول سال، چهار بار مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و ارزشیابی می شوند.

میركریمی اضافه كرد: داروخانه های متخلف براساس كمیسیون ماده 11تعزیرات حكومتی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد اعتیاد آور دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: هم اكنون یك هزار و 450 داروخانه در سطح استان تهران فعال است.

اجتمام(4)**9105**1647