۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 80423346
T T
۰ نفر
معاون استاندار بوشهر: بسته عمراني اين استان تهيه شده است

بوشهر- معاون امور عمراني استانداري بوشهر گفت: يك بسته عمراني در 10 سر فصل تهيه شده است كه به عنوان مهم‌ترين اولويت‌ها در مسير توسعه عمراني اين استان بايد اجرايي شود.

به گزارش ایرنا، شاپور رستمی روز سه شنبه، در نشست مشترك شهرداران و فرمانداران استان بوشهراظهار كرد: این استان با همه ظرفیت‌هایی كه دارد از نظر سرانه فضای سبز دارای مشكلاتی است كه امسال برای برطرف شدن بخشی از این مشكل به عنوان اولین بند بسته عمرانی، طرح كاشت یك میلیون نهال در استان اجرا می شود.

وی اضافه كرد: برای كاشتن یك میلیون نهال شهرهای استان بوشهر را به ساحلی و غیر ساحلی تقسیم كرده ایم تا از این ظرفیت در سال جاری استفاده كنیم.

رستمی اظهاركرد: باید سرانه فضای سبز در شهرهای استان بوشهر به 9/7متر برسد و برای توسعه پوشش گیاهی در شهرهای این استان خرید نهال، كاشت نهال و نگه‌داری و نظارت بر این كار از عوامل مهم است كه فرمانداران و شهرداران باید به آن توجه كنند.

وی ادامه داد: نصب پنج هزار پایه تلسكوپی در استان بوشهر یكی دیگر ازمحورهای بسته عمرانی جدید است كه این پایه‌ها برای 15 شهر استان در نظر گرفته شده است.

رستمی گفت: احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در 20 شهر، احداث زمین ورزشی محلات شهری و روستایی برای 10 شهر از دیگر اولویت‌های مهم برای توسعه عمران شهری استان بوشهر است.

وی ادامه داد: ساماندهی نمای شهری از دیگر محورهای بسته عمرانی است كه در این ارتباط آسفالت شهرها با مشاركت شهرداری و اعتبارات استان با نظارت فرمانداران اجرا خواهد شد.

رستمی بیان كرد: احداث بوستان‌های قرآنی در پارك‌ها نیز در دستور كار قرار گرفته و این كار برای پنج شهر در استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: اصلاح میدان های در شهرها ازدیگر اولویت‌های عمران شهری است و در این ارتباط میدان های مهم در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و دیلم اصلاح می شود.

وی افزود: در شهر بوشهر میدان های انقلاب، امام(ره)، آزادی (برج) و بسیج بازسازی خواهند شد.

رستمی افزود: عمران روستایی و احداث زمین‌های ورزشی نیزاز دیگر اولویت‌های عمران شهری و روستایی در استان است كه در این زمینه در نظر است پارك‌های روستایی در روستاهای بالای چهار هزار نفر احداث شود كه فرمانداران و شهرداران باید مشاركت كنند. ك/2

7210/539