۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۰۶
کد خبر: 80424091
T T
۰ نفر
برنامه هاي فرهنگي و مذهبي هفته بسيج شهرستان ري تشريح شد

شهرري - فرمانده ناحيه مقاومت حضرت عبدالعظيم(ع) ري گفت: دهها برنامه فرهنگي و مذهبي از امروز به مناسبت آغاز هفته بسيج و ايام سوگواري امام حسين (ع) در بسيج ناحيه ري برگزار مي شود.

سرهنگ غلامرضا بوربور روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی (ع) گفت: امسال با توجه به تقارن هفته بسیج با ایام محرم و واقعه عاشورا روزهای این هفته نیز به نام اصحاب و یاران حضرت امام حسین (ع) نامگذاری شده است.

وی با بیان اینكه برنامه های هفته بسیج از امروز آغاز و تا 6 آذرماه ادامه دارد، افزود: برگزاری نمایشگاه های عكس و پوستر، اجرای مسابقات فرهنگی، یادواره شهدای دانش آموز، همایش جوانان محرم، غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا، سركشی از خانواده معظم شهدا و دیدار از آسایشگاه جانبازان از جمله برنامه های بسیج در این هفته می باشد.

وی همچنین حضور بسیجیان در نماز جمعه، رزمایش گردانهای امام علی (ع )، شركت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا، برگزاری مسابقات پیامكی (امتداد سرخ)، تجلیل از بسیجیان نمونه، همایش بسیجیان نمونه، همایش زنان بسیجی با محوریت صبر و استقامت و نشست سیاسی نقش زنان در صدر اسلام از دیگر برنامه های اجرایی در هفته بسیج ذكر كرد.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح كرد: این ناحیه با ظرفیت 20 حوزه برادران، 20 حوزه خواهران و 240 پایگاه در سطح محلات مشغول به فعالیت‌های فرهنگی است و در راستای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی با تمام توان گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: بسیج از یادگارهای ارزشمند امام (ره) و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است كه با بهره گیری از درس ها و عبرت های عاشورا در تمام سالهای پس از انقلاب در میدان های مختلف حضور داشته و پیروزی بر دشمنان را رقم زده است.

بوربور با بیان اینكه فعالیت های بسیج فعالیت هایی ارزشی است، گفت: تقارن ارزشمند هفته بسیج با ماه محرم فرصتی برای بسیج فراهم كرده تا با برنامه های بسیج با رویكرد نهضت عاشورا رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد و از این ایام سوگواری بهره لازم و كافی را ببریم.

687/699