۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80428933
T T
۰ نفر
فرياد'واحسينا' در آسمان خراسان شمالي طنين انداز شد

بجنورد - همزمان با سالروز عاشوراي سرخ حسيني، روز يكشنبه فرياد'واحسينا' در جاي جاي استان خراسان شمالي طنين انداز شد.

مردم این استان در مناطق روستایی و شهری با سیاهپوش كردن سردر منازل، مغازه ها، بازار، مساجد و تكایا و برافراشتن بیرق های سیاه و به راه انداختن كاروان های عزاداری و سوگواری، در غم شهادت سالار شهیدان كربلا اشك ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیابان ها و كوچه های شهر بجنورد مركز استان مملو از خیل عاشقانی است كه این روزها برای سرور و سالار خود و یاران باوفایش عزاداری می كنند.

در هر گوشه شهر نوای'یاحسین یاحسین' و 'مظلوم حسین جان' به گوش می رسد و مساجد، حسینیه ها و هیات های عزاداری پذیرای عزاداران مشتاقی است كه آمده اند تا در روز عاشورا برای امام مظلوم خود سوگواری كنند.

جای جای شهر بجنورد سیاهپوش و غرق در عزا و ماتم شده و هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در خیابان ها در مصیبت شهادت سید وسالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) به نوحه خوانی و سوگواری می پردازند.

در سایر نقاط خراسان شمالی نیز مردم ولایتمدار و مومن این دیار در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری كرده و با شركت در آیین های سوگواری برای امام بزرگوار خود عزاداری می كنند و بر سر و سینه می زنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاكیست كه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با فریادهای یا حسین و یا عباس (ع)، عشق و ارادت خالصانه خود را به خاندان پیامبر(ص) ابراز می كنند.

برگزاری مراسم شبیه خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شیر گرم، چای، شربت و آب به یاد تشنگان كربلا و توزیع غذاهای نذری از دیگر برنامه های این روز است.

در شهر بجنورد هیات های عزاداری به سمت مرقد مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی الكاظم (ع) حركت می كنند تا در این مكان مقدس به سوگواری و عزاداری پرداخته و نماز ظهر عاشورا را برپا دارند. ك/3

7184/626
۰ نفر