۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 80431022
T T
۰ نفر
شمشير باز جوان زنجاني به اردوي تيم ملي دعوت شد

زنجان - رييس هيات شمشير بازي استان زنجان گفت: شمشير باز زنجاني از سوي فدراسيون اين رشته ورزشي به مرحله نخست اردوي نتخابي و آمادگي تيم ملي دعوت شد.

محمد رضا سودی ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'مهدی نوروزی' با نشان دادن سطح توانمندی و شایستگی های خود در مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی كه اواخر آبان سالجاری در سالن شهید كلاهدوز تهران برگزار شد توانست نظر مسولان ذیربط را به سوی خود جلب و جذب كند.

وی اظهار كرد : مسابقات جایزه بزرگ در سه اسلحه اپه ، فلوره و سابر برگزار شد و زنجان نیز با 14 ورزشكار جوان در آن شركت داشت.

سودی یادآور شد: در این مسابقات به غیر از 'مهدی نوروزی' كه در اسلحه اپه به رقابت پرداخت مابقی شمشیربازان این استان نخستین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می كردند و هدف هیات نیز از این كار پشتوانه سازی برای رشته شمشیربازی زنجان بود.

وی تصریح كرد: در این رقابت ها مهدی نوروزی از زنجان توانست در اسلحه اپه عنوان چهارم را كسب كند و در واقع روش جدید فدراسیون موجب شد تا این ورزشكار زنجانی به فینال راه پیدا نكند.

رییس هیات شمشیربازی استان زنجان گفت: در این روش ، ورزشكار بازنده در گروه بازنده ها قرار نگرفته بلكه در پای فینال قرار می گیرد و این روش در حقیقت به ضرر شمشیربازان برنده ای می شود كه با زحمت وافر توانسته اند به پای فینال برسند.

سودی افزود: روش جدید، مورد اعتراض اغلب تیم های حاضر در مسابقات جایزه بزرگ قرارگرفت و انتظار می رود كه در مسابقات آتی از این شیوه استفاده نشود.

وی ، خاطرنشان كرد: اردوی انتخابی تیم ملی شمشیربازی جوانان به منظور انتخاب برترین ها جهت اعزام به مسابقات آسیایی است كه اواخر ماه جاری در یكی از كشورهای آسیایی برگزار خواهد شد و امید می رود 'مهدی نوروزی' بتواند مجوز حضور در این رقابت ها را بگیرد.

سوی افزود: 'محمد اسماعیلی' شمشیر باز دیگر زنجانی نیز در قالب تیم دانشگاه آزاد در مسابقات غرب آسیا كه طی هفته جاری در كویت برگزار خواهد شد شركت می كند كه این نشان از پتانسیل بالای رشته شمشیربازی زنجان است.

597/522