۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80436785
T T
۰ نفر
فيلم سفر سرد از كردستان جايزه بهترين فيلمنامه اربيل را از آن خود كرد

سنندج - رييس حوزه هنري كردستان گفت: جايزه بهترين فيلمنامه سومين دوره جشنواره فيلم 'عدم خشونت' اربيل در اقليم كردستان عراق به فيلم سفر سرد به نويسندگي جلال نصيري هانيس از توليدات حوزه هنري استان رسيد.

امین مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با نمایش 51 فیلم، از جمله چهار فیلم سینمایی و 47 فیلم‌ كوتاه در قالب های داستانی و مستند در بخش های رقابتی و غیر رقابتی، در روزهای پنجم تا هشتم آذر (25 تا 28 نوامبر 2012) در سالن میدیای شهر اربیل در اقلیم كردستان عراق برگزار شد.

وی گفت: در این جشنواره 15 فیلم‌ كوتاه داستانی و مستند از كارگردانان ایرانی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به روی پرده ‌رفت و این كارگردانان توانستند چندین جایزه اصلی جشنواره را از آن خود كنند.

به گفته وی در بخش بهترین صدا نیز تندیس طلایی این بخش از جشنواره به امیر حسین قاسمی برای طراحی صدای فیلم كوتاه 'پانسمان' به كارگردانی امید عبداللهی از ایران اهدا شد.

مرادی گفت: تندیس طلایی بهترین فیلمنامه این جشنواره به جلال نصیری هانیس برای نوشتن فیلمنامه فیلم كوتاه 'سفر سرد' از سنندج و تندیس طلایی بهترین تدوین به توفیق امانی برای تدوین فیلم كوتاه 'كوچه‌ای پشت خانه ما' به كارگردانی شیلان سعدی از مریوان اهدا شد.

داوری بخش مسابقه سومین دوره جشنواره فیلم 'عدم خشونت' بر عهده شهرام علیدی (رییس هیات داوران) از ایران، محمدرضا دلپاك صداگذار و كارشناس سینما از ایران، لیانا صلاح منتقد فلسطینی الاصل و كارشناس ارشد سینما از فرانسه، آریس اُلسون كارشناس ارشد سینما و مستندساز از فنلاند و دكتر طارق جبوری كارگردان و استاد دانشگاه از عراق بود.ك/3

7348/533