۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۰:۴۹
کد خبر: 80437310
T T
۰ نفر
60 درصد اعتبار مصوبات سفر رهبري در خراسان شمالي اقتصادي است

بجنورد - معاون برنامه ريزي استاندار خراسان شمالي گفت: 60 درصد از اعتبارات مصوبات هيات دولت در راستاي سفر رهبري به اين استان مربوط به بخش اقتصادي است.

به گزارش ایرنا 'حسن قلیزاده' عصر روز شنبه در كارگروه بررسی مصوبات اقتصادی سفر رهبری به این استان اظهار كرد: از مجموع 200 مصوبه هیات دولت در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، 47 مصوبه در خصوص زیرساخت های اقتصادی است.

وی اضافه كرد: در سفر هیات دولت به این استان در راستای سفر رهبری 200 مصوبه با یكهزار و 400 طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار 38 میلیارد ریال برای خراسان شمالی به تصویب رسید.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: تاكنون 22 هزار و 290 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری در قالب تسهیلات بانكی به این استان ابلاغ و در اختیار بانك ها قرار گرفته است.

قلیزاده افزود: تسهیلات سفر رهبری به این استان در مصوبات اولیه دولت 12 هزار و 500 میلیارد ریال بود كه هیات دولت بنا به درخواست و نیاز استانی این تسهیلات را افزایش داده است.

وی اضافه كرد: بانك های دولتی موظف شدند تا بر اساس توافق بانك مركزی با استان خراسان شمالی اعتبارات مصوب دولت در سفر رهبری را بدون توجه به منابع و مصارف در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی مهم ترین مصوبات اقتصادی دولت در راستای سفر رهبری را ساخت گاوداری 24 هزار راسی از سوی بنیاد مستضعفان با اعتبار 310 میلیارد ریال و تكمیل واحد صنعتی آبنوش شیروان با اعتبار 350 میلیارد ریال اعلام كرد.

وی گفت: علاوه بر آن دولت 350 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای طرح های مددجویان كمیته امداد امام (ره) مصوب كرد كه 100 میلیارد ریال از این تسهیلات در قالب قرض الحسنه در اختیار این قشر قرار می گیرد.

معاون استاندار خراسان شمالی افزایش سقف تسهیلات طرح های كشاورزی را به میزان یك هزار و 450 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: این اعتبار برای اجرای طرح های زیرساختی برای فعالیت های كشاورزی اختصاص یافته است.

قلیزاده افزود: تمام اعتبارات مصوب سفر هیات دولت در راستای سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی به استان ابلاغ شده كه از محل اعتبارات سال جاری و سال 92 تامین می شود.

وی اضافه كرد: تمام بانك های استان موظفند تسهیلات سفر رهبری را بدون توجه به تمام بخشنامه های بانك مركزی مطابق با توافق پرداخت كرده و سهم اعتباری استان را از بانك مركزی دریافت كنند. ك/2

2712/626